Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Inköpsprocess, hur fugnerar det?

Inlägg 1 av 2

2008-10-07, kl 19:16

Vilsen

Vilsen

Inlägg: 47

Inköpsprocess, hur fugnerar det?

Hej,
Är helt ny vad gäller inköp av produkter/försäljnuing. Är det någon som kan förklara hur det fungerar? Dvs från det att jag hittat en produkt och vill köpa in den till min butik/webbbutik.

Kan det tänkas fungera så här:
Jag hittar en vara, säg att det är sony som tillverkar den.
1. Jag kontaktar sonys försäljningsavdelning.
2. Jag frågar hur mkt det kostar att köpa in 3 exemplar till mitt företag.
3. Dem skickar varan tilll mig som säljer den vidare.
4. När varan är slut får jag kontakta dem igen...?

Eller kan man spegla deras lager och bedtällva via nån typ av internt webbprogram? Tänker mer eller mindre på tex clas ohlson som har mer än 6000 artiklar, det går ju inte att ringa leveratörerna hela tiden om man vill beställa hem nya produkter...eller?

Sedan undrar jag hur mkt billigare blir det om jag som företag köper in en produkt och sedan säljer.vidare? vad brukar inköpsbrisen bli kontra försäljningsprisert till kund?

Tack på förhand!"

www.trcore.com - Importera från Kina+ 3D-skrivare leverantör

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-10-08, kl 13:22

Vilsen

Vilsen

Inlägg: 47

Hej och tack för svaret!

Nu vet jag inte hur mycket du kan om detta men vilken branch borde man bli återförsäljare av för att få en stor del av marginalen om man har tänkt ta in ca 5 produkter av varje slag tex.

En annan fråga jag har undra över är , hur är det möjligt att vissa företag som tex bokus inte har någon mellanhand? Är det deras bokgrossister som skickar varan från sin grossist av bokus order?

Tack på förhand!

www.trcore.com - Importera från Kina+ 3D-skrivare leverantör

Inläggets betyg
Svara Svara med citat