Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Information om bygge av seriös webbplats sökes.

Inlägg 1 av 3

2011-09-21, kl 21:23

emeliefa

emeliefa

Inlägg: 2

Information om bygge av seriös webbplats sökes.

Hej!

Jag har en idé om att starta en internationell informationssajt (den här informationen finns inte samlad på internet) med ett community (typ "starta eget" eller "familjeliv") för en målgrupp som gärna diskuterar, men som inte har en egen plats att göra det på.

Problemet är att jag inte har någon som helst erfarenhet av webbdesign och skulle behöva "outsourca" det mesta. Har tittat på en del paketlösningar som vissa företag erbjuder, med oändligt många tilläggstjänster... Är det något att ha tror ni, eller finns det billigare och bättre alternativ? En domän skulle man ju klara av att fixa själv t.ex. Vad skulle det kosta att driva en sådan webbplats?

Sist men inte minst. Det kommer innebära ett enormt arbete med informationssökning och översättning för mig. Finns det pengar att hämta i en webbplats som denna - om det lyckas alltså?

Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2011-09-22, kl 16:49

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Jag rekomenderar att du inte väljer ett paket. Bättre att du skaffar webbhotell och domän och sen diskuterar med en designer om vad dina krav är och kanske får ett gratis eller billigt mockup. Kolla på freelancer.com eller något liknande, kolla betyg så klart.

Det är alltid bra att sätta en tid på när projektet bör vara klart, utan ändringar, tiden hänger ju lite på dig om du vill ändra saker sen.

-- Äger Markspixel.se och är webb & it ansvarig på GoPlus.se

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-12-20, kl 11:34

nordicwebteam

nordicwebteam

Inlägg: 24

Vi skulle kunna ordna en site snabbt och enkelt med community-funktionalitet. Kontakta mig på [email protected], 0739245940 eller kika in på vår hemsida www.nordicwebteam.se

Magento & Wordpress e-handel webshop hemsida www.nordicwebteam.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat