Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Hur börjar jag?

Inlägg 1 av 2

2014-09-23, kl 11:05

Ariel

Ariel

Inlägg: 1

Hur börjar jag?

Hej!

Jag har nu under en längre period funderat på att starta eget. Jag vill öppna min egna klädbutik. Jag har länge letat efter leverantörer som jag skulle kunna öppna ett samarbete med men vet inte hur jag ska tänka. Hur vet man vem som är bra och vem man kan lita på. Jag jobnade i Brasilien i en klädäfferer med deras leverantörer men eftersom de redan har en grund att stå på kunde jag inte riktigt sätta mig i deras situation hur man skulle välja och tänka.

Jag har funderat på två olika alternativ: Antingen att jag har en affär där jag säljer mina varor direkt till mina kunder,då kommer varorna kosta mer eftersom att jag måste betala för fixed cost och revenues, eller att jag har en hemsida där mina kunder få beställa hem sina varor, och därför blir också varorna billigare eftersom att det inte kostar lika mycket med inventory(detta sista förslaget gillar jag själv INTE om jag skulle shoppa).

Jag studerar nu och har läst mycket om LEAN coh AGILITY. Jag vill kunna använda mig av båda då jag vet att det är ett smidigt sätt att jobba på inom mode industrin.

Jag antar att mina frågor är: Ska jag ha en affär eller en hemsida? Hur hittar jag leverantörer jag kan lita på med ett bra pris med tanke på att jag precis kommer att börja? Hur kan jag designa mina egna plagg(stil, mönster, färg)?

Tack på förhand, Ariel!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2014-12-18, kl 22:00

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Ariel, denna forumsdel handlar om patent - inte om att starta företag för kläder etc. Skriv i rätt forum så kanske du får svar.

Lycka till

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat