Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Hjälp vid leasing

Inlägg 1 av 4

2007-10-12, kl 13:46

username

Jennie

Inlägg: 68

Hjälp vid leasing

Jag ska starta upp en verksamhet och dilemmat just nu är att jag
behöver någon som kan stå på maskinerna jag ska leasa, förslagsvis en borgenär men finns det andra alternativ??
Min verksamhet kommer bestå av vibrationsträning, yoga, massage, marknadsföring av noni och andra hälsoprodukter mm.
Stabil kundkrets finns redan.

Snälla kan någon hjälpa mig snarast!

Mvh Jennie

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2007-10-12, kl 14:39

SpirosK

SpirosK

Inlägg: 39

När du leasar något, så står produkten för garantin. Du behöver endast inkomma med ett min. belopp ca. 20%-30%.

Kontakta leasing företag som:
AK Finans: 08-586 107 14
Östgötabanken
Lage landen finans: 08 781 06 00

Almi brukar också ställa upp med små lån. Testa de.

MVH
Spiros

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2007-10-12, kl 16:08

username

Jennie

Inlägg: 68

Tack för informationen! Då verkar det vara undantag för vibrationsplattor eller kanske bara för detta företag som
jag vill leasa av. Telefonnumren du angett, menar du att
de skulle "köpa in" plattorna och jag betalar till dem istället?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2007-10-12, kl 16:29

SpirosK

SpirosK

Inlägg: 39

Ja. Så brukar det fungera med leasing.
Leasingföretaget betala direkt 60%-70%-80% till leverantören och du får frågan från leverantören att betala resten innan de släpper varorna.
Du drar av momsen på hela beloppet samma månad, och fortsätter att betala månadsvis till Leasingföretaget under en avtalad period.
(Eftersom du kan dra av momsen per omgående, så sattsar du nästan ingenting från din sida, vid köpet. Var noga dock att se till att du få dra av momsen)!

(Fråga även banken. Det kanske är bättre att låneköpa inventarien så att den hamnar på bolagets tillgångar i stället för att leasa den då den förblir endast en kostnad)

MVH
Spiros

Inläggets betyg
Svara Svara med citat