Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Hjälp med Logotype

Inlägg 1 av 12

2006-01-19, kl 09:08

addam

addam

Inlägg: 7

Hjälp med Logotype

Söker någon som kan göra göra en logotype till mitt nya klädmärke. Kollektionen är klar så det finns bilder att få för att kunna bilda sig en uppfattning av vad märket står för.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 12

2006-01-19, kl 09:38

username

peter
nilsson

Inlägg: 16

Hejsan!

jag är konstnär / designer sedan ca: 10-år tillbaka, håller på mycket med illustrationer, porträtt, tryck osv. hör av dig på:

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 12

2006-01-19, kl 17:51

username

Peter
Danulf

Inlägg: 17

Detta ligger inom Makeover Hudiksvalls kunskapsområde. www.makeover.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 12

2006-01-19, kl 20:19

username

Cinna
Ojala

Inlägg: 1

Hej
Jag är informationsproducent/grafisk formgivare. Maila gärna på: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 12

2006-01-20, kl 00:05

Admir

Admir

Inlägg: 59

Hör av dig på [email protected] så ska jag hjälpa dig med det.

Är det bara en logotype du behöver till ditt klädesmärke kan jag lova dig att du kommer få det snyggaste av mig. Kommer locka allas ögon åt sig. Du kan alltid jämföra och själv avgöra om det är något för dig. Men jag kan lova dig att du kommer bli nöjd redan vid första förslaget.

Hör av dig på: [email protected]

Hör av dig och avgör själv, gå inte på snack hit och dit, utan avgör med egna ögon.


MVH//
Admir B

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 12

2006-01-20, kl 09:38

username

Niklas
Freidwall

Inlägg: 2

Också jag erbjuder mina tjänster. En logotyp behöver inte vara svindyr för att den ska vara skitsnygg ;-)

www.pangram.se
[email protected]

/Niklas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 12

2006-01-23, kl 12:36

username

Stefan
Karlsson

Inlägg: 8

Vi hjälper dig gärna med logotypen. Bra pris utlovas. Kolla gärna in vår portfolio på www.identium.com och hör av dig till [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 12

2006-01-24, kl 14:27

username

Joan
Urquiaga
Urquiaga
Va

Inlägg: 6

Två tips:

1. Du behöver nog tänka lite längre. Jag skulle föreslå att du tar fram en grafisk profil. Behöver inte kosta skjortan och hjälper som tusan i längden. Då har du en skön stilmanual och/eller ett profilprogram att följa vad gäller trycksaker och annat.

2. Tänk smart logotyp
Tråkigt om logotypen ni väljer visar sig så småningom vara svårplacerad eller helt opassande på framtida kollektionsobjekt och/eller trycksaker. Offra inte helhetskonceptet bara för att "denna logga e najsigare".

/Joan

trunk.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 12

2006-01-24, kl 17:42

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 6

Att göra en logotyp bör i mitt tycke vara ett betydligt större beslut än att bara låta någon göra något som är "snyggt" eller "ballt". En strategiaspekt bör tillföras och genomarbetas innan man sätter sig och formger. Detta för att säkerställa att logotypen inte bara är "snygg" i dina och formgivarens gemensamma ögon, utan att den även är differentierande och förmedlar ett löfte som gör målgruppen inte bara till loj målgrupp utan till trogna följeslagare (detta löfte, eller position, bör formuleras innan man sätter sig ned och formger något). Ett litet tips, eftersom det är betydligt dyrare att göra efterkonstruktioner istället för att göra ett genomarbetat material från början.

Jag bollar gärna mer med dig, om du är intresserad.

mvh,

Christoffer
Pole Position Brand Mgmt AB
08-714 95 03

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 12

2006-01-28, kl 21:45

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Om du redan har definerat målgruppen då är det dags att ta fram en visuel identitet av ditt varumärke och en klar grafisk profil (logotype är det sista som görs). Skriv några rader och dina tankar så ska vi ta fram några ideförslag.

Admir Hercinovic
grafisk formgivare
Sansa Design
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2