Inlägg 3 av
5
2010-05-27, kl 09:14
stifor
Du kan, för att få bättre ordning, tydlighet och uppföljning, bokföra verksamheterna var för sig.
Som nämnts här ovan, slås verksamheterna ändå ihop skattemässigt.
Stig Forsberg
eFRedo Bokföringsprogram - www.enskildfirma.nu
AbRedo Bokföringsprogram - www.abredo.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
5
2010-06-01, kl 19:07
mikaelgreen
Din verksamhetsbeskrivning hos SKV ska såklart innehålla alla dina verksamheter.
Deklarationen kan ske ihopklumpat på en enda NE-blankett eller uppdelat på flera NEA-blanketter som sedan aggregeras på NE-blanketten.
Account Factory - bokföring till fasta priser för små företag. Allt på webben. Gratis startuphjälp.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 5 av
5
2013-02-13, kl 22:17
synj
Men hur gör man om man vill ha två olika företagsnamn på de verksamheter man bedriver?
Ska man göra en nyregistrering av enskild firma hos bolagsverket eller går det på något sätt bara registrera ett extra företagsnamn.
Jag vill sedan ha två olika företag i bokföringen och hålla isär allt utom vid deklarationen.
En av verksamheterna är plåtslageri och en är uthyrning av industrilokal. För att komplicera det ytterligare står både jag och min fru som delägare av industrilokalen. Hälften av lokalen kommer att nyttjas som lager av plåtslageriverksamheten och hälften ska vi hyra ut. Vi kommer inte att momsregistrera i detta läget, det var helt enkelt för krångligt regelmässigt när vi båda står som ägare. Min fråga gäller alltså hur jag får till ett extra företagsnamn?
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat