Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Finns det försäljningsorganisationer?

Inlägg 1 av 2

2005-03-04, kl 12:46

username

Jan
Grigo

Inlägg: 15

Finns det försäljningsorganisationer?

Hej,

Jag har en produkt som jag snart kommer att börja importera till Sverige. Jag skulle således behöva några försäljare som jag skulle förse med material. De ska i sin tur ta kontakt med inköpare hos återförsäljare.

Min fråga är: Vilka försäljningsorganisationer finns det som jobbar med uppdrag åt någon annan?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-04-17, kl 15:12

silfverhielm

silfverhielm

Inlägg: 28

Hej!

Som ovan sagt så är det "helt vanliga säljare" med F-skatt sedel du ska söka efter. Beroende på produkten kan etta vara lite tricky. Våra toppsäljare i sverige jobbar sällan eller aldrig som egna konsulter,utan är uppbundna hos dersa jämlika storföretag. De säljare som kan tänkas vilja jobba med något mer "enkla" (ursäkta uttrycket) produkter är mer sällan för att inte säga aldrig benägna att starta eget.
Marknaden saknar lite av det utbudet. Men de finns där, omän inte alltid lätta att hitta! Jag har själv sökt liknande men med tveksamma resultat.

Dock ska sägas att jag sökt för att få en konkurrensbild då jag med ytterligare delägare och köpta säljare precis ska starta en liknande verksamhet. Kontakta gärna mig via mail och berätta mer om produkten, vad du vet om marknaden ochvilka tidperspektiv vi talar om osv.!

Med vänliga hälsningar/
Johnnie Silfverhielm
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat