Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Finansiering vägledning

Inlägg 1 av 1

2012-11-28, kl 06:56

FiratGunes

FiratGunes

Inlägg: 71

Finansiering vägledning

Hej där! Tänkte höra med er gott folk där ute om det är något som ver ganska exakt hur det fungerar med investerare och hur man hittar dem?

Jag kan tänka mig att det är väldigt svårt och det krävs mycket till för att en investerare ska investera i just din ide och affärside etc. Men finns något grundläggande saker man bör tänka på eller något första väg man kan starta på?

Jag har varit medlem sedan 2003 eller 2004 här på starta eget och haft flera konton sedan sedan dess så jag kommit fram och tillbaka hit. Jag har alltid tyckt om detta forum då det oftast är seriöst och kunnigt folk här. Jag hoppas att jag kan få något svar på mina frågor, jag vore väldigt tacksam.

Jag tänkte även höra hur det fungerar när man väl har en plan, affärsplan och idén färdig och endast behöver investerare eller partner/kompanjon. Vilket är det bästa tillväga gång sättet för att inte bli lurad av varandra? Är det sant att folk tar med sig kameror som är på i bakgrunden vid sådana tillfällen ibland?

Jag har ett help koncept på gång som skulle generera stora summor i omsättning, 2-3 siffriga miljon bellop med rätt folk, kunskap, upplägg och plan. Var kan man vända sig för bäst resultat?

Detta handlar alltså inte om att sälja något på provision som strumpor eller cdskivor. Det är väldigt seriöst och skulle vara tacksam för seriösa svar.

Tackar på förhand och önskar alla en trevlig dag.

Mvh
Firat Gunes
[email protected]
076-777 99 09

Svara Svara med citat