Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Felbetalningar till mitt bankgiro, ersättning?

Inlägg 1 av 1

2015-01-08, kl 20:53

SpaceAce

SpaceAce

Inlägg: 1

Felbetalningar till mitt bankgiro, ersättning?

Hej,

Jag har senaste månaden fått en hel drös med felinsättning på mitt bankgiro från mellan 15-20 olika företag. Det är allt från relativt små summor till 5-sifriga. Har kontaktat min bank och de tyckte att jag bara ska invänta att företagen kontaktar mig. Nu har jag fått de första mailen från 2 olika företag och har självklart fört över pengarna till dem. Det jag undrar är hur länge jag ska vänta innan jag själv bör försöka få kontakt med resten av företagen? Vill helst inte behöva lägga en massa tid på detta eftersom det är de som har klantat till det och inte jag, borde liksom ligga i deras intresse att få tillbaka pengarna. Jag undrar också om det är möjligt att jag kan skicka en faktura med nått symboliska belopp (typ en hundring) till dem som ersättning för den tid det tar för mig att fixa tillbaka pengarna? Det är ju ganska många företag och flera utav dem har gjort fler än en insättning. Jag måste ju sitta och kontrollera alla summor jag för tillbaka och vara säker att jag skickar rätt, och ska jag behöva sitta och leta kontaktuppgifter till de företagen som inte hör av sig tar det ju ganska mycket tid.

MVH
Daniel

Svara Svara med citat