Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Diskussion om riskkapital & erfarenheter

Inlägg 1 av 1

2011-03-15, kl 17:23

hockey

hockey

Inlägg: 59

Diskussion om riskkapital & erfarenheter

Tänkte vi kunde diskutera säkerheter kring en sån här investering, vad rimliga krav är eller skulle kunna vara vid en investering. Kanske har ni egna erfarenheter av möten med investerare.
Jag har träffat ALMI två gånger och fick min idé sågad vid fotknölarna, för jag hade ingen säkerhet vid ett eventuellt lån plus att jag inte behövde lagerföra varor (stora kostnader). Det var första gången. Andra gången jag var på besök ville jag köpa en webbplats för 30.000 kronor som har en enorm utvecklingspotential, men ALMI förstod inte det och nekade mig ett lån. Jag har faktiskt aldrig varit i kontakt med andra investerare än ALMI, inte ens privatpersoner.
Känns lite som att ALMI kräver lite väl mycket som till exempel:
- Om 4-5 år ska verksamheten vara ledande i Sverige och omsätta 35-40 miljoner kronor, gärna 100-200 miljoner kronor.
- 15-20 anställda
Ungefär så...
Berätta gärna om era erfarenheter med ALMI. Det talas så gott om ALMI från AMS och alla jag känner -  ah gå till ALMI. Men nej jag gör aldrig det igen. Har blivit sågad där två gånger och gör det inte igen. Man är ganska knäckt när man går därifrån vill jag lova.

Djurgården Hockey

Svara Svara med citat