Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

CRM nödvändigt i mitt fall? + tips på appar?

Inlägg 1 av 1

2013-11-05, kl 07:59

jenks

jenks

Inlägg: 1

CRM nödvändigt i mitt fall? + tips på appar?

Nu kommer lite blandade funderingar. Är i uppstartsfasen, planen är att ha lanserat webbshoppen innan julhandeln sätter igång (tight, men jag jobbar dygnet runt i princip. Inte omöjligt att hinna).

Börjar närma mig ett beslut om plattform för butiken, betalningslösning, startlager etc. MEN. Jag klurar på det här med CRM. Jag planerar att öppna fysisk butik om ett år, och vill jobba mycket på kund/medlemsbyggandet och allt omkring. Vad tillför CRM så länge jag bara har webbshop, som jag inte kan få genom plattformen för webbshoppen? Där får man ju också historik, möjlighet till nyhetsbrev, kampanjkoder, kundinlogg, kundservice gentemot kund etc.

Jag använder iPaden mycket eftersom jag sitter på massa olika ställen och jobbar. Tipsa på appar som är bra i detta sammanhang? Tittade lite på CRM-appar till exempel, men hittade ingen jag kände mig nöjd med. Viktigast för mig är att det är LÄTT och smidigt att använda så det inte blir en tidstjuv. Tips på övriga appar? t ex för att hantera kunder, artiklar, kampanjer, eller uträkningar/ekonomi.

Skulle uppskatta lite tankar :)

Svara Svara med citat