Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Mässor, Konferenser & Affärsresor

BNI-Plagiat för nyföretagare

Inlägg 1 av 5

2009-06-21, kl 19:45

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

BNI-Plagiat för nyföretagare

Namnet blir lite missvisande. Men jag funderade på om det skulle finns intresse, åtminstone i stockholmsregionen att strukturera något med samma upplägg som BNI gör fast mer inriktat mot nyföretagare och med en lägre inträdesavgift.För er som inte vet vad BNI gör, så har de frukost och lunchträffar där medlemmarna i gruppen får berätta om sig själva och vad de behöver hjälp med, en kontakt, en ny kompetens, ett samarbete osv. och BNI tar cirka 10 000 per år för detta.

Per Silvin

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2009-06-22, kl 21:17

MatteusMidzone

MatteusMidzone

Inlägg: 6

Hej!Jag är både medlem i BNI och driver ett nätverk - Stigfinnaren - i Malmö som delvis liknar ditt förslag (fast inte bara nyföretagare är välkomna). Det är inte precis ett plagiat av BNI, men alla får presentera sig. Det är ganska mycket jobb - hur tänkte du dig att finansiera det hela (tid och pengar)? Jag delar gärna med mig av erfarenheter jag har gjort. En möjlighet är förstås att helt enkelt köra Stigfinnare-konceptet, vi har en slags franchise på det för den som vill, helt enkelt för att det finns fördelar med att slippa uppfinna hjulet. Gå in på vår websajt och klicka på Stigfinnaren för mer info...

Matteus Åkesson
www.midzone.se - what's freedom for you

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2009-06-22, kl 21:19

MatteusMidzone

MatteusMidzone

Inlägg: 6

Webadressen: http:www.midzone.seMatteus Åkesson skrev:Hej!Jag är både medlem i BNI och driver ett nätverk - Stigfinnaren - i Malmö som delvis liknar ditt förslag (fast inte bara nyföretagare är välkomna). Det är inte precis ett plagiat av BNI, men alla får presentera sig. Det är ganska mycket jobb - hur tänkte du dig att finansiera det hela (tid och pengar)? Jag delar gärna med mig av erfarenheter jag har gjort. En möjlighet är förstås att helt enkelt köra Stigfinnare-konceptet, vi har en slags franchise på det för den som vill, helt enkelt för att det finns fördelar med att slippa uppfinna hjulet. Gå in på vår websajt och klicka på Stigfinnaren för mer info...

Matteus Åkesson
www.midzone.se - what's freedom for you

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2009-06-23, kl 08:41

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Min tanke är att man mer tillsätter en arbetsgrupp och sen delegerar ut ett ansvar för respektive möte till respektive medlem. Mitt syfte är inte främst att skapa ett forum för att "tjäna" pengar, inte som en verksamhet. Utan mer som att etablera en arena för företagare i ett liknande skede som andra och där igenom skapa en bra grogrund och framförallt en social närvaro för många som i början är ensamföretagare.

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2009-07-01, kl 14:38

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Vi hjälper gärna till med att marknadsföra era träffar. Vi har haft en del events själva och kommer även köra en del under hösten, man kanske skulle samköra något av eventen?

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat