Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Betaid.se nya företagare!

Inlägg 1 av 2

2008-01-25, kl 15:14

username

Johan
Albertsson

Inlägg: 1

Betaid.se nya företagare!

Hejsan vi är precis nyblivna egenföretagare och vårat företag bygger på tipstjänsten som du hittar på www.betaid.se .

Jag skulle behöva lite tips på hur man når ut till människor, vill marknadsföra våran site men vi har inte någon jätte budget att jobba med..

Någon som har något bra förslag?

PS. vad tycker ni om siten?

/ mvh Johan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-01-25, kl 21:18

and

and

Inlägg: 155

Jag måste säga att jag (som är amatör på webbdesign) är imponerad över sidan. Men framför allt är det en otroligt bra idé. Finns inget liknande tidigare vad jag vet.

Ert problem är marknadsföringen, säger du. Jag vet inte vad ordet "jättebudget" äe i ert sammanhang, men gissar på att det inte är många tusenlappar. Det bästa ni kan göra är att sammla åt er alla gratis marknadsföringstillfällen ni får. Försök bli omnämnda i tidningar eller på andra webbsidor. TV-reklam är förmodligen inte att tänka på i ert fall och stora kostnader rekomenderas aldrig utav mig i början. Kontakter låter ganska överskattat ofta, men om du tänker efter hur många du egentligen känner och sedan funderar ut hur många de känner, så blir det ett enormt nätverk. Vad jag har hört är du max 5 relationer från alla människor i hela världen. Exempel: Du känner någon, som känner någon, som känner någon, som känner Bill Gates. Om du berättar för din vän om en bra idé, berättar han kanske för sin, som berättar för sin vän, som berättar för Bill Gates. Uttnyttja de kontakter du har, för utan de, är du ingenting. Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat