Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Asien fabrik sökes.

Inlägg 1 av 3

2011-02-09, kl 23:10

adamradi

adamradi

Inlägg: 2

Asien fabrik sökes.

Hej!
Jag är på jakt efter någon fabrik som tillverkar solglasögon av ray-bans modellen (wayfarer). 
Vi behöver kompletera vårt sortiment lite. Vi tillverkar just nu en typ av surfbräda för hand. Vi vill nu ta det till nästa nivå och ha kringprodukter och då tänkte vi börja med solglasögon för att sen ge oss på mössor, longboards och eventuellt t-shirts.
Hur som helst, för att komma till sak.
Jag leter efter en fabrik som skulle kunna tillverka wayfarer solglasögon med olika färger på bågarna och oljefärgad lins. Och även vår logga på bågarna.
Skicka gärna ett mail till [email protected] om någon känner till en fabrik som skulle tänkas kunna lösa detta.
MVH
Adam Radi

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2011-02-10, kl 08:47

henhao.se

henhao.se

Inlägg: 11

Hej Adam,

Sök på Alibaba, där finns mängder av leverantörer som tillverkar plastbågar. Köper du större kvantiteter kan du påverka design och logotyper. http://www.alibaba.com/

Men se upp så du inte gör några immaterialrättsliga intrång då du importerar dessa glasögon!

Mvh,

Gustaf Sandmark

Import och utveckling i Kina - www.henhao.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-02-11, kl 14:47

adamradi

adamradi

Inlägg: 2

 Tack så jätte mycket, har redan hittat det jag söker.
Men det där med immaterialrätt är lite värre. Hur kan man veta? det säljs ju "ray-ban" liknande glasögon överallt. Hur hittar jag om just dessa överstrider gränsen?
Mvh, 
Adam Radi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat