Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Inlägg 1 av 7

2004-12-23, kl 13:23

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Man brukar säga att som företagare arbetar man dubbelt så mycket och får hälften betalt (netto) därför är det så otroligt viktigt för en företagare med ekonomistyrning. Då kan man få det lite drägliare.LarsAbi DesignStart av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2004-12-23, kl 18:44

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

God Jul på er alla!

Om mlm eller företagande vore lätt så skulle alla vara rik och det skulle inte finnas en fattig på denna jord eller....?

Enligt mitt synsätt så finns det bara ett område som
leder till ekonomiskt oberoende:.... Dig själv.

Ang mlm företag och/eller "internet marketing"..
Ett av de absolut svåraste sakerna med mlm eller internet marketing är att hitta kunder, och när du väl har hittat kunderna så gäller det att få dem att göra lika. Jag pratar ofta med en kille i USA som jag har haft kontakt med ett par år, han är en av de absolut största inom ett stort känt mlm företag och man kan tro att han ligger på rygg hela dagarna sipprar martinis och räknar checkar men så är naturligtvis inte fallet utan det är som du säger, mycket jobb...

Själv när jag ska bygga upp en verksamhet på internet så har jag ett kontaktnät med andra framgångsrika entreprenörer som har ett stort antal kunder eller kontakter under sig vilket gör att så fort jag kontaktar deras lista med kontakter så får jag ett stort antal ordrar inom några timmar. Det är det här som skiljer framgångsrika från andra som hoppar in och ut i olika företag, de saknar kontakter eller personer att kontakta.

99,9% av alla nya "entreprenörer" börjar med att kontakta 5-10 "kompisar" eller familjevänner för att försöka sälja några paket (eller också provar de en eller två annonser i någon tidning) och när man har sålt till dem står de där med "mössan i handen" och inte vet hur de ska göra sedan..

När du väl har börjat med ett företag så gäller det att slå till hårt och snabbt.

Du behöver antingen 1) en stor lista med kontakter. 2) En stor lista med andra framgångsrika entreprenörer som vardera har en lista med kontakter. eller 3) En jäkla stor annons budgett.... (3 är helt klart att föredra men är också svårast ..)

Om man kollar vilka som ligger i toppen på tex olika affiliate programs så ser man en tydlig trend i att de med de största listorna med subscribers är de som ligger överst. Det är för att de snabbt kan bygga upp en stor organisation som också drar in pengar till dem från deras försäljningar. Mitt och deras mål är inte att gå ut och försöka få in 5-10 kunder utan kanske flera hundra kunder väldigt snabbt, där har du en av hemligheterna bakom företagande på internet. Bygga upp ett stort kontaktnät för att sedan slå till hårt och snabbt med bra information/företag.. Har du en lista med trogna subs så kan du om och om igen göra det ovanstående så länge du bidrar med bra och givande information som utvecklar och underhåller dina subs..

/Tomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2004-12-23, kl 21:46

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Nu åker jag till Lettland och breddar mitt redan tidigare nät och efter den 20 jan har jag säkert mycket att berätta. Tomas du kan väl sända ett meil till mig. [email protected] jag tror vi skulle kunna ha en del att diskutera God jul Tomas och alla ni andra på tråden.
Lars

Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-01-13, kl 19:04

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 1

Mycket intressant Tomas, och jag håller fullkomligt med dig (efter ett antal försök med olika MLM företag). Hur ska man då bära sig åt för att bygga upp detta kontaktnät eller vart får man tag på ett redan befintligt sådant?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-01-15, kl 10:22

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

Hej, det finns flera sätt att bygga upp ett kontaktnät på och det skulle ta timmar att gå igenom hur, men generellt så måste du ha en anledning till att folk ska arbeta med dig och inte andra.. Det finns hur många som helst som säljer informations produkter online om hur man kan dra in stora pengar snabbt typ genom sitt newsletter, ebooks, softwares etc etc .. De 2 största misstagen de gör är 1. De ska lära andra hur man gör när de inte vet själv. 2 - Det är så otroligt många som försöker sig att slå sig in på internet marketing marknaden att det är näst intill omöjligt att göra sig hörd samt att annonspriserna är mycket höga..

Själv arbetar jag inte med liknande produkter utan försöker rikta in mig på produkter utanför marketing marknaden. Det är så mycket enklare att generera resultat snabbt och det är mycket billigare att annonsera. Har du varit verksam en tid så vet cu vad jag talar om.

För att bygga upp ett kontaktnät så kan du:

- ge dem något, din tid, en gratis produkt eller vad som helst men se till att du får deras kontakt info.

- köpa subs från någon co-reg firma.

- erbjuda bra information så att de vill fortsätta att köpa dina produkter om och om igen..

Har fått en del erbjudanden om att sälja min kontaktlista inklusive mina subs men det skulle vara lika med att ta död på hela verksamheten, jag tror inte folk vet vilka pengar det handlar om.

/ Tomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-02-09, kl 21:47

username

Jonte
Krig

Inlägg: 59

Denna företagsform ser mest ut som pyramidspel och många får slita livet ur sig för att få nått som påminner om mina barns veckopeng. Vist några har gjort sig en slant på det hela, men hur många har förlorat på det
Hittade denna länk då jag gled runt och kollade lite.
Intressant läsning för alla som vill börja med MLM
http://www.expowera.com/mentor/marknadsforing/mlm/mlm.htm

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-10-06, kl 14:08

Monymaker

Monymaker

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Tyvärr ger sig många in i MLM utan att riktigt ha klart för sig vad de kan förvänta sig. Själv arbetar jag i ett seriöst MLM företag och trivs utmärkt. Men det krävs arbete för att lyckas.


Intressant, skriv gärna och berätta mer.
[email protected]
Mvh Lasse

Inläggets betyg
Svara Svara med citat