Inlägg 1 av 9
2005-04-06, kl 21:41
Klädbutik för blivande mammor och små barn
Hej!
Jag har planer på att starta en butik med mammakläder och kläder för barn stl 56 - 122. Jag har hittat en helmysig lokal på ca 70 kvm och vet hur "produktmixen" ska se ut.
Jag vill blanda kända märken som Boob (amningströjor) och Name It (barnkläder) med importerade kläder av bra kvalitet och vettiga priser. I dagsläget är det glest mellan mammabutikerna, kläderna är svindyra och i 9 fall av 10 jättefula med blaffiga mönster och grälla färger.
Jag har hittat ett företag som tillverkar kanonbra ytterplagg till barn och de finns än så länge inte i Sverige
så min tanke är att importera och försöka etablera dem här i Sverige.
Jag har även hittat några företag i Estland som säljer snygga mammakläder. Finns det någon här på forumet som har några spännande idéer om var det kan gå att få tag i snygga mammakläder? Jag vill inte köpa mängder, tanken med butiken är att ta hem små partier och olika kläder så att det alltid ska finnas något nytt och kul för kunderna. Det ska m a o löna sig för kunderna att komma ofta och kunden ska veta att inte halva stan är likadant klädd. Rätt eller fel resonerat?
Svara Svara med citat