Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Webbhotell

Inlägg 1 av 10

2003-08-07, kl 15:29

username

Stefan
Semb

Inlägg: 1

Webbhotell

Hej!
Är det någon som vet vad som krävs för att köra ett webbhotell ? Nu menar jag inte hårdvara etc utan, behöver du ha ett registrerat företag & i så fall måste det vara ett AB ?

Tacksam för hjälp.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2003-08-07, kl 22:50

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Det spelar ingenroll vilken företagsform du väljer, du kan vara en enskild firma, handelsbolag, stiftelse eller aktiebolag.

Det svåra med just webbhotell är den mycket hårda konkurransen, så se till att räkna på det ordenligt innan du börjar köpa på dig hård- och mjukvara.

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2003-09-16, kl 13:12

username

Free4Ever
Lu

Inlägg: 3

Hej,
Med dem nya reglerna behöver du inte registrerat företag utan surfa runt lite på olika webbhotel, jämför priserna.
Tänk ut hur mycket utrymme du behöver (antal MB).

Det finns webbhotel från 18 kr upptill flera tusen per månad, beroende på funktionalitet samt utrymme osv.

Lycka till!

Eastlink

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2003-09-30, kl 21:15

KristinaKrezon

KristinaKrezon

Inlägg: 52

Hej!
Vet någon om nåt bra gratis webhotell utan/minimal reklam? Jag behöver max 5 MB utrymme.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2003-10-01, kl 03:44

username

Thomas
Lundgren

Inlägg: 1

krezon> passagen.se..........

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2003-10-01, kl 10:50

KristinaKrezon

KristinaKrezon

Inlägg: 52

Citat:

Ursprungligen postat av:

krezon> passagen.se..........

Tack för tipset! Tyvärr hjälpte det inte mig men det är mitt eget fel eftersom jag glömde skriva vad jag skulle använda sidan till. Jag ska lägga upp en webbutik och företag är sällan välkomna på gratisplatser. Alltså, jag vill lägga upp en företagssida gratis nånstanns för att kunna testa konceptet lite innan man köper domän och plats.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2003-10-27, kl 13:58

username

Johnny
Poulsen

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

krezon> passagen.se..........

Tack för tipset! Tyvärr hjälpte det inte mig men det är mitt eget fel eftersom jag glömde skriva vad jag skulle använda sidan till. Jag ska lägga upp en webbutik och företag är sällan välkomna på gratisplatser. Alltså, jag vill lägga upp en företagssida gratis nånstanns för att kunna testa konceptet lite innan man köper domän och plats.



Om du är hemma på Java-lösningar som jsp, servlets och EJB så kan du ju kolla detta ställe.
http://www.mycgiserver.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2003-11-18, kl 22:21

username

Stefan
Pettersson

Inlägg: 3

krezon, jag skulle kunna ställa upp med lite plats, hör av dig på [email protected] om du är intresserad :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2003-12-18, kl 21:31

username

Mikael
Johansson

Inlägg: 1

Hej!

Jag skulle kolla på webcenter.spray.se, de har humana priser och kan registrera de flesta adresser, inkl .se. Du kan börja med en site för ca 500 kr ink moms. Det tog en dag så var mail och alla funktioner uppe. Det har fungerat väldigt bra för mig. Mvh Micke, Olmica Konsult

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2004-01-20, kl 20:42

username

Tony
Berglund

Inlägg: 1

www.99kr.com är ett annat bra webhotell, 1 år för 99kr och du får de flesta funktioner man kan tänkas behöva i början, inkl. 1 st MySQL-databas.
Kan lätt uppgraderas till större paket eller med enskilda funktioner om så önskas.
Utmärkande är en väldig pigg och allert supportavdelning, har alltid fått bra och snabba (inom ett par timmar) svar på mina frågor.

Mvh
Tony Berglund / CommonSense Solutions

Inläggets betyg
Svara Svara med citat