Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

En unik ljudupplevelse "Audio Spotlight"

Inlägg 1 av 1

2005-03-29, kl 22:40

username

Kristoffer
Lindgren

Inlägg: 15

En unik ljudupplevelse "Audio Spotlight"

Jag söker återförsäljare i Sverige, Norge och Danmark för denna unika produkt som är helt ny i Scandinavien.
Att jämföra Audio Spotlight och en vanlig högtalare är som att jämföra en glödlampa med en ficklampa. Tänder du en glödlampa mitt i ett mörkt rum så lyser du upp hela rummet. Med en ficklampa focuserar du ljuset till en bestämd punkt. Samma sak går nu att göra med ljud.

Detta är möjligt pga att man omvandlar vanligt audioljud till ultraljud som har en frekvens som ligger långt över vad det mänskliga örat kan uppfatta. När ljudet färdas genom luften bryts det ner till mer hörbara frekvenser och när det träffar örat är det fullt hörbart. Ljudet låter som om det kommer inifrån huvudet, nästan som ett par hörlurar.

Användningsområdena är obegränsade, men för att nämna några:
*Mässor
*Museer
*Flyplatser
*Lyssna på TV
*Studsa ljudet så att det hamnar på ställen du normalt inte kan placera en högtalare.(ljudet låter som om det kommer ifrån den vägg eller det objekt som ljudet studsar emot)

Om ni är intresserade eller vet någon som är intresserad av att vara återförsäljare för "Audio Spotlight" kontakta gärna mig för mer information.

Mvh,
Kristoffer Lindgren
WestTech Scandinavia

Svara Svara med citat