Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Garageförsäljning av barnkläder m.m.

Inlägg 1 av 2

2005-03-20, kl 21:46

username

Medlem
#26327

Inlägg: 2

Garageförsäljning av barnkläder m.m.

Jag tänker börja sälja barnkläder och eventuellt andra barnartiklar hemma i mitt garage. Jag söker nu leverantörer, grossister och andra samarbetspartners som kan erbjuda prisvärda, icke-könsstereotypa baby- och barnkläder. Jag har inte möjlighet att i starten investera ett stort kapital och kan därför inte inledningsvis köpa in stora kvantiteter. Min tanke är att utforma ett samarbete där jag säljer och marknadsför på provision. Ni levererar mig kläder och när jag sålt dessa betalar jag er mellanskillnaden. Kan tänka mig att köpa in billiga plagg i mindre kvantiteter.Denna samarbetsform är inte tänkt att vara varaktig. Så snart jag känner att verksamheten fått fäste kan jag tänka mig en mer traditionell samarbetsform där jag köper in ett lager av varorna. Har även för avsikt att marknadsföra mig via internet och eventuellt ha en viss försäljning via internet. Närmare villkor för ett eventuellt samarbete diskuteras vid kontakt.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-08-16, kl 00:04

username

Matilda
Yttergren

Inlägg: 31

Hej!

Hör gärna av dig till mig! Jag syr kläder (ensam i företaget, så det blir inte jättelagret på en gång) som är lite annorlunda i sin framtoning. Just det här med könsuppdelningen, samt pris, tygkvalitén, färger etc är viktigt för mig. Kläderna ska vara billiga, praktiska, hålla ett tag och kunna vara ett alternativ för marknaden som representerar dyra stereotypa produkter. Om du förstår hur jag menar? Har du idéer om utformning får du gärna dela med dig av dem! Passa på! Och du får givetvis sälja mina kläder också. Välj själv den inköpsform som passar dig bäst.

Maila mig gärna: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat