Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta en smådjurscentral

Inlägg 1 av 3

2003-07-22, kl 15:02

username

Carl
Stridsberg

Inlägg: 1

Starta en smådjurscentral

Starta en smådjurscentral där Du kan ta emot smådjur av alla sorter när deras mattar/hussar åker på semester eller reser bort på några dagar.

Du tar hand om dem, fodrar och motionerar och sysselsätter dem. Du ger också service i form av hembesök hos dina kunder då de är på sitt arbete och ger deras små husdjur mat och går ut och rastar dem.

Om de åker bort några dagar eller för en längre tid så kan Du förutom att erbjuda dem att fodra, motionera och se till deras kära små husdjur även hjälpa dem med att ta in posten, vattna deras krukväxter och dylikt.

Till din hjälp kan Du kanske ha någon smådjursälskande pensionär eller skolungdomar som kan hjälpa dig ett par tre timmar eller så per dag.

Annonsera i lokaldelen, lokalortens tidning, sätt upp anslag hos veterinärer, djurshoppar, stora varuhus. Du kan också annonsera i olika specialtidningar för smådjur, speciellt under sommarmånaderna.

Du behöver förutom lokalen, burar att förvara djuren i, bärbara burar som Du kan ta djuren i till veterinären ifall de blir sjuka.

Du behöver olika sorters strö, typ halm, sågspån eller annat. Olika sorters djurfoder, foderskålar, en alltid tillgänglig bil för transport till djursjukhus eller veterinär eller för hämtning och lämning av kundernas smådjur om de vill ha den servicen.( Givetvis mot extra betalning!)

Vidare behövs det viss sjukvårdsutrustning både till djuren och dig själv!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2003-07-31, kl 10:43

username

Medlem
#1774

Inlägg: 4

Jag vet att enligt en vän så är fastighets ägare inte så glada att hyra ut till sådana aktiviteter men man hoppas det ändrar sig.

Nordiskark (Begravningsbyrån för husdjur)www.nordiskark.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2004-08-28, kl 14:15

username

Michelle
Ylä-Lahti

Inlägg: 4

Det låter ju intressant.. jag är själv mycket djurintresserad och har en gång i tiden tänkt starta huddagis - dock var efterfrågan mindre än tillgängligheten, så just då lade jag mina planer på is..men skulle det helt plötsligt bli skrikande behov av sådant, så varför inte.. kul idé :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat