Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

lite hjälp

Inlägg 1 av 3

2005-03-09, kl 17:22

username

Star
Said

lite hjälp

Hej alla.
jag håller på att starta eget företag. men jag behövr lite hjälp med starhjälp . jag vet att nänstans får man hjälp första sex månaderna, Men jag vet inte var ,hur ,?????? kan ni PlEAS HELP ME??
MvH Star

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-03-10, kl 12:13

username

Torbjörn
Westerhäll

Hej Star83.
Det finns olika typer av stöd för nystartade företag. Jag misstänker att Du eftersöker "starta eget-bidrag" som under vissa förutsättningar kan ges av den lokala arbetsförmedlingen. Om Du är berättigad till sådant stöd beror dels på Din egna situation innan Du startar det egna företaget samt även var Du bor (eller rättare sagt, vilket säte Ditt nya företag tar). Tag kontakt med den lokala arbetsförmedlingen och ställ frågan så som Du har gjort i detta forumet. Var noga med att få prata med någon som verkligen handhar etableringsfrågor. Du kan även titta in på denna sidan för mer info:
http://www.ams.se/RDFS.ASP?L=32131

Ett annat bra tips är ALMI. Gå in på www.almi.se och leta upp Din region. tag sedan kontakt med dem för att se vilken hjälp Du kan få av dem. Dom besitter vanligtvis även stor kunskap om vad som gäller i övrigt i Din region.

Mvh Torbjörn Westerhäll - Jur. Kand.
[email protected]
www.abw.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-03-15, kl 19:53

username

Lars
Karlsson