Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Hur håller jag frakt kostnad låg för kunden?

Inlägg 1 av 3

2005-02-16, kl 12:36

username

Markus
Sarengren

Inlägg: 10

Hur håller jag frakt kostnad låg för kunden?

HEJ!
Ska sälja varor i e-butik
Hur håller jag frakt kostnad låg för kunden
men ändå säker frakt
Postförskott och rekommenderat....finns det något annat sätt som ändå är säkert
Mycket tacksam om svar

/Macke

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-02-18, kl 15:16

username

Rebecca
Hedqvist

Inlägg: 38

Postförskott och rekommenderat räknas ju som säkert, men det är väldigt dyrt.
Vanligast är att man skickar varor som vanligt med posten, antingen som brev (upp till 2 kg) eller postpaket. Jag har skaffat kundnr hos posten för postpaket, det blir lite billigare än kontantpris, men det är fortfarande väldigt dyrt tycker jag, så jag välkomnar gärna tips på vad man kan göra för att sänka kostnaderna. Hur kan vissa e-butiker ha så låg enhetsfrakt? (Kan i och försig tänka mig att det handlar om hur mycket man skickar)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-02-20, kl 02:32

roblu

roblu

Inlägg: 52

Du kan ju ta förskott av kunden, en kompis till mig öppnade en web butik för nått år sedan och de tar förskott av alla första gången de beställer, och det funkar även om han säger att innan lön kan det ta lite tid.
Kanske inte funkar om du säljer väldigt dyra grejor...
Skaffa ett avtal med DHL/asg också det blir inte många gram över ett kilo innan de är billigare än posten.
Dessutom kommer det snart en ny aktör på post till sveige som heter "21gram" och som skall lika som tele2 erbjuda lägsta av de taxor som finns tillgängliga vid varje tidpunkt.
Jag vet att posten är jätte dyr, var själv en kommuns största kund, men det går att snika åt sig ca 30% av posten (gjorde det då i alla fall.
Lycka till, Robin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat