Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Cigarrer

Inlägg 1 av 5

2005-02-11, kl 18:06

username

Leon
Raiszadeh

Inlägg: 25

Cigarrer

Har startat ett företag där vi säljer handrullade, hög-kvalitativa cigarrer från Dominikanska republiken. Letar nu efter tobaksgrossister och andra intressenter som jag kan sälja våra produkter till. Finns det nån bra hemsida eller dylikt där man kan hitta olika grossister etc. Jag har redan hittat Alibaba men där var utbudet väldigt begränsad.
Tacksam för svar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-02-11, kl 23:18

username

Joel
Corneliusson

Inlägg: 36

Får jag bara fråga hur du löst med tobaks licenser?
Säljer du via butik? Eller direkt itll återförsäljare?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-02-13, kl 12:18

username

Leon
Raiszadeh

Inlägg: 25

Jag säljer enbart till återförsäljare och butiker. Enligt tullen krävs det ingen licens för tobak.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-03-04, kl 13:22

username

Ulf
Landgren

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av:

Har startat ett företag där vi säljer handrullade, hög-kvalitativa cigarrer från Dominikanska republiken. Letar nu efter tobaksgrossister och andra intressenter som jag kan sälja våra produkter till. Finns det nån bra hemsida eller dylikt där man kan hitta olika grossister etc. Jag har redan hittat Alibaba men där var utbudet väldigt begränsad.
Tacksam för svar.


Jag är inte grossist men intresserad av att sälja cigarrer som återförsäljare. Vad behöver jag tänka på? När behövs licens för tobak?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-04-08, kl 09:39

username

Leon
Raiszadeh

Inlägg: 25

Det behövs tillstånd från Skatteverket om du planerar att importera tobak och förvara dem i Sverige. Om du har en tobaksaffär så behöver du inget tillstånd. Men kolla gärna med dina kommunala myndigheter om vad som gäller där du bor.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat