Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Importera kläder?

Inlägg 1 av 6

2005-02-10, kl 18:59

username

Kristoffer
Almqvist

Inlägg: 1

Importera kläder?

Hej, jag har en idé om att "skapa" ett eget klädmärke , vilket jag nog inte är ensam om.

Men undrar bara om någon vet, eller kan tipsa om sidor där man kan köpa kvalitets kläder, för att senare sätta sin egen design på? Är ute efter t-shirtar och Hoods.

Vill hellst ha tips på svenska sidor, men allt annat är även av intresse.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-02-11, kl 10:44

daniel234

daniel234

Inlägg: 78

Hej! Det finns en internationell sida som heter www.alibaba.com. där kan du hitta det mesta att importera och kläder däribland.

Hälsningar

Daniel
__________________________
www.foretagande.se

www.Trendystuff.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-02-17, kl 17:25

username

Sumith
Pathirana

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej, jag har en idé om att "skapa" ett eget klädmärke , vilket jag nog inte är ensam om.

Men undrar bara om någon vet, eller kan tipsa om sidor där man kan köpa kvalitets kläder, för att senare sätta sin egen design på? Är ute efter t-shirtar och Hoods.

Vill hellst ha tips på svenska sidor, men allt annat är även av intresse.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-02-17, kl 17:29

username

Sumith
Pathirana

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej, jag har en idé om att "skapa" ett eget klädmärke , vilket jag nog inte är ensam om.

Men undrar bara om någon vet, eller kan tipsa om sidor där man kan köpa kvalitets kläder, för att senare sätta sin egen design på? Är ute efter t-shirtar och Hoods.

Vill hellst ha tips på svenska sidor, men allt annat är även av intresse.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-02-25, kl 10:40

username

Niclas
Axelsson

Inlägg: 2

Kolla på http://www.tshirt.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-03-07, kl 16:51

username

Jonas
De
De
La
De
De
La
Mo

Inlägg: 4

Hej!

Vi är ett företag som håller på att starta upp ett nytt klädmärke. Vi har kommit i kontakt med en leveravtör i Kina som verkar seriös. Nu har jag ett antal frågor som jag skulle vilja försöka få besvarade:

1. Först och främst kommer leverantören att skicka varuprov via UPS eller DHL. Finns det något speciellt man bör tänka på när det gäller tull, moms, skatt mm? Hur yrkar man på tullfrihet?

2. Om det är någon här som gjort detta tidigare eller som har kunskapen så skulle vi även vara tacksamma för alla hjälp och tips för att undvika så många felsteg som möjligt.

3. Tips på hur man kan kvalitetssäkra sina varor. Dvs att varorna håller den standard som är utlovad när den kommer hit till Sverige så man inte står med en container kläder av dålig kvalitet?

Vi kommer säkerligen ha fler frågor men vi kan väl börja så här. Tacksamma för snabbt svar.

MVH
Jonas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat