Hej Leif!
Jag arbetar som marknadskonsult med inriktning på polsk marknad. Har gedigen akademisk utbildning i grunden samt utbildning inom marknadsföring. Driver eget konsultföretag Cogito, har 12 års erfarenhet i förmedling av kontakter mellan svenska och polska företag inom olika branscher t. ex. vattenrening, byggbranschen, jordbruk, jakt, livsmedel, automatik, pneumatik, värme (skorstenar, bränsle).
Bland mina kunder har funnits: Alfa Laval Automation, Altro Nordic AB, Trelleborg Flooring, Malmberg Water AB, Raisio Flootek AB, Roto Sieve AB, Windoor AB, Asperö Handels AB, Woodcon, DAAB Portteknik,Biovärme i Väst, SAFE NET AB, POS-LINE A B,Nordiska Skorstensprodukter AB m.m.
Jag ger full service när det gäller affärer med Polen: marknadsundersökningar, urval av lämpliga partners, resor och aktivt deltagande i förhandlingar, löpande kontakter med polska företag, översättningar, produktinformation på svenska och på polska, reklammaterial inklusive grafisk utformning m.m.
I dagens läge görs de mest lönsamma affärerna på import sida. Polackerna erbjuder produkter av bra kvalitet och låga priser. Polska företagare hyser stor respekt för svensk marknad och anstränger sig maximalt för att uppfylla högsta kvalitetskrav och håller leveranstider perfekt.
Vi ordnar lego-produktion i Polen, oftast ca 50% billigare än i Sverige, import av produkter i vilken bransch som helst.
Särskild stora erfarenheter har jag inom byggbranschen och kan hitta lämpligt leverantör av alla möjliga byggvaror. När det gäller brass kaminer har jag aktuella kontakter med största tillverkare i Polen. Dessutom kan mycket bra detta marknadsegment. Jak kan gärna åta mig att utveckla affären från början till tecknat kontrakt.
Jag jobbar snabbt och effektivt.
Med vänliga hälsningar
Andrej
Andrzej Zdrodowski
Östra Förstadsgatan 5B
211 31 Malmö
tel.040-30 61 53 mobil 070-495 48 37
e-mail: [email protected]
Malmö, mars 2005