Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Köpa bostadsrätter och hyra ut

Inlägg 1 av 9

2009-07-12, kl 17:31

ERTY

ERTY

Inlägg: 48

Köpa bostadsrätter och hyra ut

Hej, har har fått upp en tanke i huvet som jag undrar om det går att genomföra.Man köper upp några bostadsrätter i tex sthlms innerstad och hyr ut dom i andra hand eller vad som lämpar sig bäst och det betalar lånen och överskott till mig !Men har inte dom pengarna så undrar också om det går att låna till såna affärer om man inte har fast jobb.väldigt tacksam för seriösa svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2009-07-13, kl 12:01

ERTY

ERTY

Inlägg: 48

ingen som vet något eller ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2009-07-13, kl 13:34

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Problemet är väl att du i dom allra flesta fall inte får hyra ut boständerna i andrahand, bostadsrättsföreningarna tillåter inte detta.

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2009-07-13, kl 20:35

ERTY

ERTY

Inlägg: 48

Nej men den nya lagen med ägarlägenheter är väll förhoppningsvis på väg till redan befintliga lägenheter .Nån som har nått annat förslag på liknande ide ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2009-07-14, kl 09:05

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Du har några problem som kommer kunna ställa till det.1. Bostadsrättsföreningar tillåter sällan köp för att hyra ut.2. Som någon påpekade de vill sällan hyra ut i andra hand.3. Du får inte ta vad du vill i andra hand eftersom vi har bruksvärdeshyror i Sverige.4. Banken kommer inte låna ut pengar på grund av punkt 1-3 när du inte har någon inkomst att backa upp det med. Samt att du kommer behöva minst 10% kontantinsats även om banken säger ja. så på en etta i stockholm innerstad behöver du mellan 200-300 000 ändå.Jag skulle hellre kolla på hyreshus i Sveriges ytterområden och försöka räkna på hus med bra intäktsbas kontra kostnaderna i huset och se om du kan finansiera det via någon bekant eller dylikt.

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2009-07-14, kl 16:46

Peter S

Peter S

Inlägg: 4

Det funkar bra med ägarlägenheter. Tyvärr så kom lagen som tillåter detta nyligen, och jag tror inte att det finns några ännu. Kanske det byggs nya lägenheter någonstans som kommer att bli ägarlägenheter?

Peter S

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2009-09-05, kl 21:45

username

Ewald
Lick

Inlägg: 5

Har du ngn mejl adress Emil ?Mvh, Ewald

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2009-09-06, kl 22:40

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Ewald, du kan annars skicka ett meddelande via Emils profilsidan, se:
http://www.startaeget.se/profil/emil_pettersson/52147

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2009-11-09, kl 21:50

ERTY

ERTY

Inlägg: 48