Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Hur skall jag börja? Minderårig?

Inlägg 1 av 5

2005-01-30, kl 23:47

username

Ben
Nph

Inlägg: 9

Hur skall jag börja? Minderårig?

Hej!
Jag är en kille på 15år som funderar på att börja sälja CD/DVD media på Internet. Jag har hittat en leverantör i Holland som kan fixa det riktigt billigt. Slutpriset för konsument skulla bli ca 40-50:- för 25cdr eller 130-150:- för 100cdr. Men nu till problemen.

Jag har inte pengar så att jag kan köpa in lager så i början får jag beställa från återförsäljaren när någon beställer.

Måste jag starta en enskild firma? Vad är fördelarna med att starta firma.

Om jag säljer det privat måste jag väl inte skatta pengarna om jag tjänar mindre än 16000/år.

Hur gör jag med betalning? Betalkort och postförskott elller?

Vad tycker ni om priserna?

Hoppas nån kan svara på mina frågor.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-02-10, kl 09:34

username

David
Madeja

Inlägg: 3

Där finns många fördelar med att starta företag men det finns också nackdelar. Den största nackdelen är om du går i konka så måste du betala med allt som du har hemma för att kunna klar dig.
Om du säljer privat och är under 18år så får du bara ha en inkomst på 16000/år om jag inte minns helt fel.
Den bästa betalnigen är ju postförskott men vissa föredrar att betala i förskott.
Priserna ser bra ut enligt mig.

Hoppas du har fått svar på dinna frågor.

MVH: DavidM

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-02-21, kl 18:12

username

Medlem
#23256

Inlägg: 2

Jag skulle vara intresserad av att hjälpa till. Jag har företagsvana och är tekniskt intresserad. Kontakta mig så kan vi prata mer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-02-21, kl 18:14

username

Medlem
#23256

Inlägg: 2

Inlägg 5 av 5

2005-05-14, kl 21:33

username

Dace
Ptk

Inlägg: 2

hakar på om du ska beställa mer från holland
kontakta mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat