Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Är det nån som vet?

Inlägg 1 av 7

2005-01-25, kl 16:35

username

David
Blomqvist

Inlägg: 12

Är det nån som vet?

Hej! jag jobbar i thailand och vill starta import till sverige från här vid sidan av mitt jobb till att börja med och jag undrar hur man ska gå till väga? ska man starta bolag i sverige eller i thailand och vad för slags bolag? är det nån som har nått bra svar på detta för jag har frågat mig runt men inte fått svar.

Tack på förhand
Min e-mail är: [email protected]
om ni vill maila mig direkt

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-01-25, kl 18:42

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det har flera aspekter, Jag vet inte hur lagarna är i Thailand, men i Sverge är det ganska tuffa tag. Fast å andra sidan kommer de att resa mycket mellan länderna kan från svensk synpunkt ändå löna sig.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-01-27, kl 12:27

username

David
Blomqvist

Inlägg: 12

Hur menar du? kan du utveckla det lite?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-01-30, kl 23:18

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Kommer du att bo i Thailand eller i Sverige, Du kanske inte får så stor vinst första året utan det som jag tog upp med resor. Är företaget svenskt så får d u avdrag för hotell mat och resekostnader i tjänsten, hur ser det ut med skatter och annat i Thailand? Ska du ha versamheten i särskild lokal vad kostar det på respektive område med kringkostnader. Det är snarare du som får utvekla vad duhar tänkt dig, så slipper man gissa.
lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-02-06, kl 07:31

username

David
Blomqvist

Inlägg: 12

Citat:

Ursprungligen postat av:

Kommer du att bo i Thailand eller i Sverige, Du kanske inte får så stor vinst första året utan det som jag tog upp med resor. Är företaget svenskt så får d u avdrag för hotell mat och resekostnader i tjänsten, hur ser det ut med skatter och annat i Thailand? Ska du ha versamheten i särskild lokal vad kostar det på respektive område med kringkostnader. Det är snarare du som får utvekla vad duhar tänkt dig, så slipper man gissa.
lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-02-06, kl 07:34

username

David
Blomqvist

Inlägg: 12

Jag kommer att bo i thailand och kommer ha en kolega i sverige som sköter kontakten med kunder som grossister. I thailand är det bara 7% skatt men om man som utlänning ska starta företag här måste man anställa 7 thailändare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-02-07, kl 01:16

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det här var intressant, kan du inte mejla mig [email protected]
Lars
Start av företag och ekonomistyning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat