Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

pengar till kassan

Inlägg 1 av 3

2005-01-19, kl 10:05

admek

admek

Inlägg: 4

pengar till kassan

Jag har startat en enskild firma. Jag har ingen kontant försäljning och kassan (1910) är noll. Om jag nu köper en vara kontant bokför jag ju detta från konto 1910 (kassa), vilket då skulle ge minus i kassa. Detta är ju inte speciellt bra.
Nu till min fråga: Hur gör jag rent PRAKTISKT för att tillföra pengar i kassan innan jag köper varor kontant?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-01-19, kl 16:53

username

Lars
Nilsson

Inlägg: 16

Jag antar att du har ett bankkort som är kopplat till ett bankkonto? Eller köper du allt i firman på faktura?
Har du bankkort är det inga problem, då använder du bara kontot för bankkontot då du konterar i bokföringen. Om du inte har ett bakkort så kan jag rekommendera att du skaffar det. Kostar inte så mycket och det är betydligt enklare att hålla ordning på privata ekonomin och företagets! Bankerna har olika varianter och paketlösningar från stora till små företag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-01-19, kl 20:06

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

I en enskild firma är det enklast att skippa kassan direkt, det kommer ändå att bli fel. boka istället på privata insättningar och privata uttag konto 2013 och 2018.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat