Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import

Inlägg 1 av 6

2005-01-18, kl 17:00

username

Medlem
#22303

Inlägg: 8

Import

Jag håller på att starta ett import företag som riktar sig till import från arab världen. Mitt problem är att jag har en hel del kontakter in arabvälden, mest i mellanöstern ( Syrien ).
men inte i Sverige.

Jag kan importera små mängder om det behövs, man behöver altså inte köpa hela kontainer som tex. från Kina.

Då frakten bara tar ca. 20 dagar med båt och 3 dagar med flyg, och vissa varor är tullfria, gör att man kan konkurera med tex. Kina till den mängden man tar in.

Arab världen är stor däför kommer jag att börja med mellanöstern. Då jag har kontakter med olika tillverkare inom alla möjliga områden.

För någar månader sedan tog jag in en produkt för att se om det flyter på med import från då Syrien, det var inga problem från tillverkning till leverans i Sverige, Göteborg.

Mina planer är att jag kommer att följa allting själv för att se till att det blir rätt.

Därför söker jag kontakter med personer/företag som har planer att ta in en viss vara/produkt till Sverige, då jag kan undersöka om det finns möjlighet att ta in från Arab världen.

kontakta mig gärna på [email protected]

MVH
Khaled

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-01-19, kl 16:46

username

Thomas
Wetterbro

Inlägg: 3

hallå! jag undrar om det finns åkgräsklippare att få tag på till att börja med. M.V.H Thomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-01-23, kl 19:15

username

Joakim
Danielsson

Inlägg: 33

Hallå kan det finna olika typ minimotos , mini cross av olika slag??
typ som dom ifrån asien??

email: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-01-26, kl 02:15

username

Jori
Nadj

Inlägg: 1

Hej!

Är i startgropen till att starta upp ett importbolag sim i första hand ska ha med kläder att göra, men visst annat är oxå av intresse...

Mvh Jori.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-03-16, kl 15:23

username

Charlotte
Cederborg

Inlägg: 11

Hej
Jag söker kläder,mp3spelare,digitalkameror,mobiltelefoner och bärbara datorer..

Kontakta mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-06-01, kl 12:28

username

Susan
Swan

Inlägg: 4

Hej!
Jag söker sportkläder för barn.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat