Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Lån till ett nystartat aktiebolag

Inlägg 1 av 3

2020-11-08, kl 05:57

Mo7

Mo7

Inlägg: 1

Lån till ett nystartat aktiebolag

Hej,

Jag och min kollega har startat ett AB och behöver kapital. Kan bolaget söka lån ( Vi har en klar affärsplan som vi kan visa bankerna) eller är det jag och min kollega som söker enskilt, alltså privatlån?


Med vänliga hälsningar

Jo

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2020-11-09, kl 18:30

joimport

joimport

Inlägg: 97

Citat:

Ursprungligen postat av: Mo7

Hej,

Jag och min kollega har startat ett AB och behöver kapital. Kan bolaget söka lån ( Vi har en klar affärsplan som vi kan visa bankerna) eller är det jag och min kollega som söker enskilt, alltså privatlån?


Med vänliga hälsningar

Jo

Citat:

Ursprungligen postat av: Mo7

Hej,

Jag och min kollega har startat ett AB och behöver kapital. Kan bolaget söka lån ( Vi har en klar affärsplan som vi kan visa bankerna) eller är det jag och min kollega som söker enskilt, alltså privatlån?


Med vänliga hälsningar

Jo

Bolaget kan söka lån men om företaget är nytt och ej har omsättning så får du nog ej låna så mycket tyvärr . Privatlån går nog bättre skicka ett pm om ni vill ha lån jag har kontakter inom lånebranschen

ingenting är omöjligt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2022-06-21, kl 09:19

christianb

christianb

Inlägg: 1

Hej,

Det kan vara svårt att få rätt typ av finansiering i början. De traditionella storbankerna säger ofta nej direkt.

På Qred kan vi ofta hjälpa nya och mindre företag med företagslån eller företagskort, när banken inte kan det.

Det beror på att vi tittar mer på din affärsidé och nuvarande situation, snarare än historik.

Du är alltid välkommen att kontakta oss eller läsa mer på:
https://www.qred.se/foretagslan

CB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat