Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Hur bokföra kostnaden för mitt företagsbankkonto?

Inlägg 1 av 3

2021-04-09, kl 17:44

MariaMelody

MariaMelody

Inlägg: 4

Hur bokföra kostnaden för mitt företagsbankkonto?

Hur bokför jag kostnaden för mitt företagsbankkonto från mitt privata bankkonto?

Hej! Jag har en nystartad enskild firma och jag vore väldigt tacksam för hjälp med denna fråga:

Jag undrar vilka konton jag ska bokföra detta på

Jag har betalt 95 kronor från mitt privata nordea bankkonto in till mitt nyöppnade företags bankkonto på Svea bank, det är månadsavgiften för bankkontot jag betalt. Avgiften drar Svea bank direkt från mitt egna företagsbank konto där så av den anledningen förde jag över 95 kr till mitt Svea bank företagskonto från mitt privata nordea bankkonto.

Betalningstransaktionen skedde den 29-03-2021.
Bokföringsprogrammet Bokio som jag använder är helt nytt för mig och jag försöker lära mig det, är det en "rättelse" jag ska göra pga föreningen i bokföringsdatumet eller hur hanterar jag bokförings förseningen? Betalningstransanktionen skedde den 29-03-2021.
(för man ska väll egentligen bokföra senast dagen efter Betalningstransaktionen skett?)

Jag vore verkligen tacksam för hjälp med svar : )

Vänligen
Maria

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2021-04-10, kl 08:27

joimport

joimport

Inlägg: 97

Citat:

Ursprungligen postat av: MariaMelody

Hur bokför jag kostnaden för mitt företagsbankkonto från mitt privata bankkonto?

Hej! Jag har en nystartad enskild firma och jag vore väldigt tacksam för hjälp med denna fråga:

Jag undrar vilka konton jag ska bokföra detta på

Jag har betalt 95 kronor från mitt privata nordea bankkonto in till mitt nyöppnade företags bankkonto på Svea bank, det är månadsavgiften för bankkontot jag betalt. Avgiften drar Svea bank direkt från mitt egna företagsbank konto där så av den anledningen förde jag över 95 kr till mitt Svea bank företagskonto från mitt privata nordea bankkonto.

Betalningstransaktionen skedde den 29-03-2021.
Bokföringsprogrammet Bokio som jag använder är helt nytt för mig och jag försöker lära mig det, är det en "rättelse" jag ska göra pga föreningen i bokföringsdatumet eller hur hanterar jag bokförings förseningen? Betalningstransanktionen skedde den 29-03-2021.
(för man ska väll egentligen bokföra senast dagen efter Betalningstransaktionen skett?)

Jag vore verkligen tacksam för hjälp med svar : )

Vänligen
Maria




Här kan du få hjälp https://www.facebook.com/groups/2059226300969246

ingenting är omöjligt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2021-04-11, kl 12:45

MariaMelody

MariaMelody

Inlägg: 4

Hej!

Tack snälla för länken,
men det är bara det att jag har inte facebook så jag kan inte använda mig av hjälp i den gruppen. Men tack ändå.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat