Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Starta egen dejting sida

Inlägg 1 av 3

2020-10-04, kl 01:39

Saijon

Saijon

Inlägg: 1

Starta egen dejting sida

Hej jag fundar på vart man börjar om man vill göra egen dejtingsida? har 0 koll på programmering och sånt. har en ide på vad den ska ha för nish. jag kan ju inte köra via datingfactory.com eftersom jag inte har något företag. vill börja leka runt som privat person och lära mig programmering vilket program använder man?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2020-10-16, kl 15:05

OlleN

OlleN

Inlägg: 5

Om du vill göra det enkelt (och gratis) så kan du köra WordPress med tillägget BuddyPress (för medlemshantering).

Det svåraste är att få riktiga medlemmar! Tänk på att du konkurrerar med jättar som Tinder och Match.com, så en nisch (t.ex. en viss åldersgrupp, en viss musiksmak, eller en specifik stad) är att rekommendera.

Digital Marknadsföring & SEO

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2021-02-01, kl 14:25

Miiiow

Miiiow

Inlägg: 5

Du kan ju köpa ett färdig script :) T.ex: https://www.datingscript.com

Så det du i så fall behöver göra är att köpa in scriptet och sedan översätta. De flesta har bra filer för översättningen men kan även krävas lite manuell kodning. Men blir ju helt klart billigare än att utveckla något helt nytt från grunden.

Säg till om du behöver hjälp med översättningsbiten. Har gjort en del sådana jobb via min firma www.emmaconsulting.se.

Mvh Emma

Emma Andersson
www.emmaconsulting.se
www.webbas.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat