Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Franchise

Enskild firma, första steget

Inlägg 1 av 2

2020-07-28, kl 01:17

MaStr

MaStr

Inlägg: 2

Enskild firma, första steget

Jag har tänkt starta en enskild firma då jag avser producera musik, både för andra artister och mig själv. Företaget kommer då verka som skivbolag. Jag har tidigare fått avslag genom verksamt för FA skattsedel då de bedömde att min verksamhet inte skulle uppfylla kravet om vinstsyfte. Var väl alltför realistisk i min budget skulle jag tro.

Det jag undrar över är om jag verkligen behöver ha FA skattsedel nu i uppstart, eller om jag genom att starta och registrera mig på bolagsverket som företag kan påbörja och verka som bolag ändå? Givetvis att jag senare då försöker få FA skatt igen när eller om omsättningen ökar. Jag är tillräckligt insatt i branchen så till vida att jag vet att det kan ta tid, även flera år, tills omsättningen kan vara såpass stor för att skatta för den (att det då blivit till näringsidkande verksamhet).

Är detta realistiskt, eller behöver jag registrera mig som företag även via verksamt för att ha rätt att ha igång verksamheten?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2020-07-28, kl 02:20

MaStr

MaStr

Inlägg: 2

Såg att jag skrivit i fel forumdel, kan någon moderator vänligen flytta tråden till rätt ställe?

Tack

Inläggets betyg
Svara Svara med citat