Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Utlandsetablering

Utländska föreningar?

Inlägg 1 av 6

2015-03-12, kl 09:51

KlasJonsson

KlasJonsson

Inlägg: 2

Utländska föreningar?

Tjena,

Har precis registrerat mig på forumet, för jag håller på och researchar en sak åt min förening, vilken jag också är ordförande i. Saken är denna att vi har hört att det finns skattemässiga förtjänster med att etablera föreningen utomlands istället för i Sverige. Vår verksamhet är dyr att driva och vi vill kunna spara in på det som går. Vi hörde något om att tyska föreningar bl.a. slipper undan momsen.

Föreningen är en flygklubb i örebro: http://orebrofk.se/flygklubben/

/ Klas

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2015-05-04, kl 21:19

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Hej, Tror detta är fel forum för föreningar. Vad företag gäller så räcker det inte med lägre moms för att kunna registrera företaget i t.ex. Tyskland eftersom om verksamheten bedrivs i Sverige måste man likafullt ha en registrering i Sverige, så kallad filial, som betalar svensk skatt. Och man måste då BÅDE deklarera och skatta i både Tyskland och Sverige. Om man driver verksamheten UTANFÖR landet är en annan sak.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2016-10-29, kl 19:27

gabined2000

gabined2000

Inlägg: 11

I am looking for a partnership or collaboration (distribution, sales representative, production branch, etc.). I am speaking about Romanian market with future possible development in the south Eastern European market. Further detailed discussions can be carried out at any time.

Thank you,
GABRIEL NEDELCU
E-mail: [email protected]
Mobile: 0040736119147
Skype ID: gabi_ned2000

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2018-09-19, kl 11:30

Wheelsshop

Wheelsshop

Inlägg: 5

Hej

Er trådstarter opmærksom på, at foreninger er fritaget for moms i Danmark?

Snygga fälgar och billida däck: https://wheelsshop.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2018-10-05, kl 00:40

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Om det är en förening så får ni väl bidrag så länge den är svensk. Annars kanske ni ska ha de hela i företagsform där får ni dra av moms eftersom ni säger att det är dyra kostnader.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2018-10-05, kl 10:43

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Sluta aktivera gamla trådar denna är från 2015.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat