Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Öppna Aktiebolag med privata skulder, hjälp

Inlägg 1 av 4

2016-09-03, kl 01:28

Skaraborgsbil

Skaraborgsbil

Inlägg: 1

Öppna Aktiebolag med privata skulder, hjälp

Hej.

Precis som rubriken lyder har jag som person skulder som jag
bestämt börjat betala av med KFM samt de Inkassobolag som är inblandade.

Jag har sedan väldigt ung handlat mycket med bilar och den ekonomiska biten
har blivit något för stor för att fortsätta se de som hobbyverksamhet vilket resulterande i mitt beslut att via bolagspartner.se öppna mig ett aktiebolag.

I början av veckan var jag därför i kontakt med dem och fick tidigare idag ( igår eftersom kl är över 00 ) samtliga handlingar hem och de var dags för mig att öppna upp ett konto tillhörande Aktiebolaget för att sedan sätta in pengarna.

Då uppstod problemet, dem ville göra en person kännedom och via kreditupplysning såg dem att jag har flera anmärkningar samt kvarliggande skulder! Jag avslogs därav möjligheten att öppna upp kontot o här står jag just nu.

Jag har kapitalet, 50.000kr och även en summa därtill , jag vill verkligen öppna ett bolag och fortsätta med samma yrke ja gjort sedan ung.

Vad skall ja göra? Finns det några lösningar eller finns där någon speciell bank att vända sig till? Jag vill inte ha någon kredit eller möjlighet till lån! jag vill bara kunna driva företaget med det kapital jag sätter in för med framtida tankar om att bli ett större bolag.

Har ni ngn lösning? Vad gjorde ni som hade skulder / har skulder men ändå driver bolag?

Hör av er, skulle starkt uppskattas

Mvh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2018-02-24, kl 15:23

momomani

momomani

Inlägg: 1

Hej!

Sitter i ungefär samma sits. Eftersom igen har svarat på ditt inlägg undrar jag hur det gick för dig. Finns det något sätt komma runt detta?

tack i förhand för svar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2018-08-02, kl 11:50

Todorin1978

Todorin1978

Inlägg: 2

Att öppna ett bolag med personliga skulder är inget problem i sig. Kruxet kan vara relationen med banken. Det bästa är om man har en relation med en befintlig bank (som privatkund) då brukar det ofta gå bra. Sen kan man överväga andra företagsformer t.ex enskild firma för då kan du använda ditt privata konto, ofta bara att öppna ett nytt separat privatkonto via din internetbank. Mer info om att öppna enskild firma vs AB hittar du här :

https://starta-enskildfirma.se/information-enskild-firma/eller-aktiebolag

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2018-08-15, kl 10:42

Todorin1978

Todorin1978

Inlägg: 2

Ett annat problem kan vara f-skatten. Om man har skatteskulder så kan det vara svårt att bli godkänd för fskatt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat