Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Sälja mjukvara / rättigheter internationellt

Inlägg 1 av 2

2018-07-04, kl 15:47

Easyrace

Easyrace

Inlägg: 1

Sälja mjukvara / rättigheter internationellt

Jag har sedan några år arbetar med en mjukvara som är i dagsläget fullt fungerande och har även kunder som använder sig av detta och uppskattar dess funktionalitet. Önskar inte avslöja exakt vad det är men dra en koppling till ett komplett affärssystem som kan likna ”blocket eller tradera eller ett CRM-system” som exempel.
Jag önskar få kontakt med eventuell köpare utomlands.
Jag är alltså intresserad av att sälja detta system till ett företag med rättigheter att använda detta utomlands.
Har någon erfarenhet av detta?
Hur kan man gå till väga?
Tack!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2018-07-04, kl 17:22

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Med andra ord är det en plattform som kopplar samman köpare och säljare kortfattat. Söker man en tjänst eller produkt eller om man säljer en tjänst och produkt kan man skapa en typ av "annons". Du/mjukvaran är förmedlaren/mellanhanden. Det finns ett par såna ute men det är absolut en bra tjänst och i sin tid.

Nu tycker jag det hela med att vara hemlighetsfull är lite fånigt men men. Se till då att ha ett NDA avtal innan du pratar med potentiella köpare.

Va även inställd på att om du säljer mjukvaran så bör du eller så vill de att du ska vara delaktig en tid då det är du som känner till den bäst.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat