Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Kurs i bokföring

Inlägg 1 av 3

2005-01-17, kl 11:07

username

Peter
Niklasson

Inlägg: 19

Kurs i bokföring

Hej !!

Skall gå en kurs i bokföring. Är det något man dra av i sin privata deklaration ?

//Peter

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-01-17, kl 15:36

username

Lars
Nilsson

Inlägg: 16

När du startat företaget kan du göra avdrag för kostnaden för bokföringen i företagets deklaration. Det borde funka i alla fall så länge du har verifikationen kvar (kvitto på den ). Detsamma gäller ju inventarier som du köpt in innan du startat. Få dem värderade och dra av dem sen du startat firman OM det är så att de ska användas i firmans verksamhet. Kolla för säkerhets skull med SKM.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-01-17, kl 17:15

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Inte nog med att du får dra av kostnaden för bokforingen och uppstart av företag du har rätt att få tillbaka momsen eller kvitta, detta gäller även vissa nödvändiga hjälpmedel för att kunna starta. samt även kringkostnader men där är det hela beloppet som får dras av om summan ej är högre än 5000.-. Det är bra att du är ute i så god tid för att få råd det har du mycket nytta av när du väl startar företaget.
Ta kontakt med mig kan du få lite ytterliggare råd jag finns på [email protected]
Lars
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat