Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Grossister av kosttillskott, finns det?

Inlägg 1 av 8

2013-06-07, kl 15:03

Mare

Mare

Inlägg: 3

Grossister av kosttillskott, finns det?

Hej,

Jag skulle vilja starta försäljning av kosttillskott med inriktning mot speciella besvär och undrar om det finns grossister av kosttillskott i Sverige? Jag finner ingenting när jag söker efter det, men kanske jag söker på fel ord?

Jag vill ju ha visssa speciella preparat och vill därför helst hitta en grossist som erbjuder flera märken.

Är det någon som vet om det finns? Tar tacksamt emot alla tips och råd.

Taack!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2013-06-16, kl 12:34

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Kosttillskott har många aktörer som bara säljer genom egna kanaler, ofta via så kallad MLM. Andra säljer inte via grossister.

Beskriv mer exakt vilka besvär det är du vill sälja kosttillskott för.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2013-06-16, kl 21:11

Nonijuice

Nonijuice

Inlägg: 2

Hej !

Jag undrar också lite över vilken typ av besvär dessa kosttillskott skall hindra genom att stärka och hjälpa. För det är ju det som kännetecknar ett kosttillskott, dvs ej att bota, för då blir det klassat som medicin...
Är importör av nonijuice från Cook islands. En ren naturprodukt vars främsta kännemärken är att stärka immunförsvaret, vara uppiggande samt ha en utrensande effekt. Hör gärna av dig. www.sunline-noni.se Mvh Ewa Landgren

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2013-06-24, kl 10:44

Mare

Mare

Inlägg: 3

Jag vill förstår inte gärna skriva exakt vilka besvär det rör sig om eftersom det är själva idén, men det finns ju olika kosttillskott som är aktuella för vissa besvär/sjukdomar, medan andra inte alls är intressanta. Idén är inte att lansera något nytt utan att samla de produkter som är intressanta för ett visst besvär på ett ställe (och därmed kunna ha mer info om hur de kan hjälpa).

Det jag vill ha är några aminosyror, chlorella, rosenrot, antioxidanter, ginko biloba, multivitamin samt ytterligare några.

Jag undrar dock om det är så att man måste kontakta varje tillverkade för att kunna sätta ihop ett sådant sortiment? Det hade varit så mycket lättare om man kunde beställa från en (eller två) grossister.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2013-06-25, kl 18:46

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Dels handlar det om regler. Så man kan inte ta in vad som helst hur som helst ifall du importerar. Om du importerar krävs det texter på svenska också och i vissa fall godkännande som naturläkemedel. Allt man tar in i munnen är reglerat - t.ex. om lokalerna där man hanterar dessa, lagrar dessa, osv.

Om du inte skall ha eget varumärke kan du ta in från olika leverantörer. Men frågan är, som jag var inne på tidigare, vart dessa finns och hur de arbetar.

Jag rekommenderar att du tar en heldag - 8 timmar, och googlar runt. Kolla allt, i Sverige, inom EU och utanför. Vilka erbjuder vad? Vilka är grossister. Osv. Sedan listar du de som är intressantast - ser intressantast ut.

Därefter kan du kontakta mig om du vill så kan jag utvärdera det du har.

Ha en bra dag
[email protected]

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2013-06-26, kl 08:41

Mare

Mare

Inlägg: 3

Tack för tips.

Problemet med att googla är att väldigt många kallar sig grossister trots att de egentligen riktar sig till privatpersoner. Jag hade helst sluppit importera själv, är inte intresserad av att starta ett eget märke, utan bara en enkel webshop (i huvudsak som en bisyssla, jag tror inte att den kommer göra mig rik).

Förhoppningen hade varit att hitta en grossist som saluför produkter från flera märken och slippa att själv beställa från flera olika, men det verkar som att det är enda möjligheten.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2018-02-01, kl 12:46

andsth171

andsth171

Inlägg: 3

Hej
Jag undrar lite hur det gick för dig?
Jag är nämligen intresserad själv av att öppna en mindre webbshop
mvh
Andreas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2018-02-01, kl 16:57

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

andsth171: I och för sig en intressant fråga, men i princip skall man inte aktivera och göra inlägg på 5 år gamla trådar för ofta är dessa personer inte ens aktiva på forumet. Tipset är att läsa alla inlägg man vill men bara svara på max 3 månader gamla inlägg.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat