Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Delägare till lönsam logistiktjänst (nystart)

Inlägg 1 av 1

2017-05-22, kl 08:37

jadsal

jadsal

Inlägg: 5

Delägare till lönsam logistiktjänst (nystart)

Hej,

jag söker en partner inom logistikbranschen. Jag har 7 års erfarenhet och har alla kontakter som behövs för att lyckas. Jag har väldigt mycket kontakter inom logistikbranschen samt cirka 400 kunder i min kundportfölj.Från mna två förtsa år som säljare. Idag är kundportförsljen uppe i över 900 kunder.

Affärside:

Vi upphandlar fraktavtal med olika speditörer, inte bara dom största och välkända. Genom upphandlingen får vi ramavtalspriser efterspom vi kommer levera mängder med fraktvolymer som i sin tur ger oss låga fraktpriser. Samt att jag samarbetat med många speditörer under en lång period och har etablerat ett förtorende.

Prisexempel:

1-3 kilo 49 sek (inrikes utlämninsgställe)
många betalar mellan 79-120 sek för ett sådant paket. I dessa 49 sek inkluderas ett påslag till oss om 10-15 %. Det är för inrikes frakter. Sen har vi tyngre gods för import och export. Här har vi cirka 10%
Vi kan även erbjuda exempelvis 70 sek upp till 20 kilo inklusive 10% påslag. DEt finns många alternativ beroende på kudnens behov.

Export och import av paket kan vi lägga ett påslag på 20-40% beroende på vad kunden har för pris. I många fall har kunden haft så dyra frakter att vi har kunnat lägga 70% påslag och samtidigt halvera deras kostnader.

Utöver detta så tar vi en medlemskapvgift på 3000 sek/år. Detta är ren vinst som går till säljaren. På så sätt slipper man ha en hög fast lön. DEt brukar inte vara något problem för kunden då dom sparar betydligt mer än så.

Jag har 7 års erfarenhet som anställd av just detta upplägg. Första 2-3 åren fick jag självmant in cirka 400 kunder. Så kundportföljen är stor.

Jag har även en färdig hemsida som endast behöver publiceras, och möjligtvis ändra lite i texten för SEO optimering samt en ny logga och nytt namn. Hemsidan är inte använd tidigare. Den har jag sparat.

Ytterligare information:

Jag utgår från eget kontor, det är så jag har jobbat de senaste 5 åren och det har gått utmärkt med telefon och internet. Jag är självklart tillägnlig för möten med kunder och med ventuell partner vid behov.

Eventuell partner skall kunna var behjälplig med tex fakturering. Jag tar på mig sälj, marknadsföring, upphandling och support. Vill ej ha en person som inte vill gå in för detta fullt ut. (faktureringen tar inte lång tid, men jag vill inte känna mig ensam i det hela.)
Vill gärna kunna bolla ideer fram o tillbaka och att man kommer med egna ideer och tar egna initiativ.

Hoppas det låter rimligt. Det är för allas bästa.

Vi behöver ett AB (går att köpa för 16 000 sek utan aktiekapital om inte AB redan finns.) Alternativt ett handlesbolag eller AB ed kapital och den som står på bolaget skall ej ha betalningsanmärkningar och helst en deklarerad inkomts 2016. (Annars blir det svårt att skriva avtal med speditörerna. Ingen "inköpskostnad för eventuell kompanjon. Vi gör detta tillsamans.

Bolagsformen har ingen betydelse, så länge det inte är enskild firma.
I princip är det bara att tuta och köra.

Detta är ett utmärkt tillfälle att ge sig in på nåt nytt utan stora kapitalsatningar på produkter som inte har samma goda resultat som denna.

Första bästa passande kandidat kör jag vidare med.

Erfarenhet av att sköta ekonomin är ett stort plus för det är jag inte duktig på och kommer att satsa på det jag kan. Sälj, support, upphandling och marknadsföring.

/Jad

Svara Svara med citat