Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Mobiltillbehör, vart kan man få tag på det?

Inlägg 1 av 3

2017-03-17, kl 01:49

aligpc

aligpc

Inlägg: 1

Mobiltillbehör, vart kan man få tag på det?

Hej har haft planer på att starta eget men hade tänkt att starta en liten business först för att testa på med att sälja mobilskal och iPhone/samsung hörlurar billigt.

Problemet är att jag har ingen erfarenhet av detta men antar att man måste söka sig till Kina för att få tag på en tillverkare av detta? Eller ska man vända sig till Apple/samsung när det gäller hörlurarna?

När det gäller mobilskal har jag ingen aning heller så om det finns någon med erfarenhet av detta och som vet hur man kan få tag på detta till ett bra pris så vore det underbart ifall jag kunde få någon hjälp.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2017-03-17, kl 20:10

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej,

Låt mig reda ut lite frågor först.

Sälja mobilskal är bara för att bygga upp erfarenhet för att sen starta det "riktiga" företaget?

Just mobilskal precis som det mesta idag finns det redan en hel del utav ute på marknaden så du ska nog tänka på hur du ska nischa dig.

Sen skulle jag föreslå att du gör en marknadsundersökning innan, vad du än väljer att sälja.
Kör det via en facebook ad. På det här viset skapar kan du redan börja skapa lite av en kundkrets eller intressenter åtminstone som vill ha det du säljer.

Om du tänkt skapa/designa något lite mer unikt kan du tom köra på en crowdfunding kampanj som funkar på samma sätt mer eller mindre.

Du behöver inte investera en stor summa för att sent märka att det inte fanns mycket intresse för din ide.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2017-03-17, kl 20:12

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Glömde tillägga

Ja Kina är väl det som jag kommer att tänka på i första hand. Besök sidor som Alibaba. Vill du designa eget är rekommendationen att man besöker fabriken i egen person eller anställer en pålitlig agent som ser till att allt görs rätt.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat