Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Partner sökes - Driven och skarp allt-i-allo

Inlägg 1 av 3

2016-10-13, kl 12:10

Professionell

Professionell

Inlägg: 8

Partner sökes - Driven och skarp allt-i-allo

Hej!
Jag är 45 år, dataingenjör och bor i sydvästra Skåne. Driver idag fyra stycken mindre men lönsamma bolag inom olika verksamhetsområden.

Har ett nytt projekt som jag vill lansera men har tvingats inse att jag inte kommer att hinna det själv och söker därför en driven och smart samarbetspartner. Jag har inga specifika kompetenskrav utan det absolut viktigaste är att personligheten fungerar oss emellan och att du har ett driv, är en seriös, pålitlig, prestigelös problemlösare med god datorvana. Du tvekar inte inför att jobba hårt ett tag mot låg ersättning under förutsättning att du tror på företagsidén och ser möjligheten till god avkastning på sikt. Du har helst några år på nacken och lite yrkes- och livserfarenhet.

Produkten/tjänsten vi kommer att tillhandahålla riktar sig i första hand mot villaägare. All försäljning kommer att ske online och marknadsföring kommer inledningsvis i huvudsak att ske via ODR. Mycket finns ”nästan” färdigt. Produkten, hemsida, företag (bifirma till bef. bolag), plusgiro, telefonnummer, marknadsföringsmaterial mm, men mycket kan utvecklas och arbetas vidare på och behöver färdigställas.

Jag har en ganska klar bild av hur jag vill gå framåt men jag vill bolla idéerna med dig, och din uppgift är att se till att det händer eftersom jag saknar tiden. Jag vill att du i huvudsak sitter och arbetar från mitt kontor där jag för det mesta kommer att arbeta med annat.

Arbetsuppgifterna kommer att vara att lösa alla problem som uppstår. Du ska färdigställa allt, kontakta leverantörer, färdigställa texter på hemsida, skriva avtal, ordna med utskick av ODR, införskaffa packmaterial mm och när vi gör vårt första utskick så behöver vi bemanna telefon och email för att supporta kunder och skicka varor. I början kommer vi att få göra allt själva men jag ser stora möjligheter till att expandera snabbt och anställa. Vi får ett proof of concept redan efter första ODR-utskicket om vet då om vi kan trycka på gasen (eller i värsta fall tvärnita). Marknaden och utvecklingsmöjligheterna är i princip ändlösa.

Jag har redan lagt ner ca 100 000 kr i projektet och är villig att investera ytterligare så du behöver inte skjuta till egna pengar (såvida du inte har möjligheten och vill det), men jag vill såklart hålla kostnaderna nere innan proof of concept.

Förutom en bra företagsidé så bidrar jag med ett brett tekniskt kunnande och lång erfarenhet av att driva företag. Hur vi utformar ev. delägarskap beror på din situation och vad du vill, men jag tänker mig:

40% av aktierna och ingen lön initialt
eller 20% av aktierna, låg lön initialt
eller 0% av aktierna, full lön (dvs anställning)

De pengar jag investerat återbetalas innan ev. vinstutdelning sker.

Om du tycker det verkar intressant så skriv några rader om dig själv.
Ha det bra.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2016-10-23, kl 18:44

robin24

robin24

Inlägg: 15

Hejsan,

Jag har PMat dig.


Hälsningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2016-10-27, kl 21:01

username

Ingela
Håkansson

Inlägg: 9

Hej!

Jag är lika gammal som du och har själv en företagsidé
jag spånat på länge inom utbildningsbranschen, vill
förmedla studiehjälp samt kontors/telefonitjänster
till mindre företag.
Har tidigare även hjälpt 4 olika företag att starta
upp deras verksamheter, vilket har gått mycket bra,
och har frilansat som kontorist åt några av dessa i
kombination med annat arbete.

Jag har bred bakgrund inom kommunikation och service- är
en väldigt driven fixarperson som alltid ser till att få
saker "att hända". Har dock inget större kapital att
satsa på eget företagande ännu, och jag föredrar därför
att arbeta åt/med andra företagare i någon form och kan
även tänka mig en lägre ersättning inledningsvis om jag
samtidigt har möjlighet att arbeta med några av mina egna
sidoprojekt.

Det skulle vara mycket mycket trevligt om du har några
minuter över att diskutera ditt projekt med mig i telefon!

Hälsningar
Ingela Elisa
0720-385370
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat