Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Marknadsföring till företag

Inlägg 1 av 7

2016-08-03, kl 12:55

Besse

Besse

Inlägg: 8

Marknadsföring till företag

Hej

Min fråga är väldigt simpel då jag undrar hur jag får kontakt med VD och ägare till företag som behöver dessa tjänster. Det är nya metoder för stillasittande människor att förebygga stress och spänningar. i dags läget betalar staten 57 miljarder för sjukskrivningar som för mesta dels orsakas utav sina arbetsplatser då stressen är för hög, pressen är för hög, brist på information och dom har inget företag som feelbetter som ser över personalhälsan och ser till så att den minskar.

Alla svar är välkomna.



Vad är feelbetter ?

Vi är ett företag som utvecklar olika hälsometoder i vårt samhälle. Vi har olika tjänster till företag för att förebygga stress och spänningar som kan vara grunden till stora onödiga kostnader för ett företag.

Har du ett eget företag eller är beslutsfattaren för ett företag då ska du ta chansen och lyssna på vad vi kan göra för er.

1. Alla våra tjänster är beprövade med enorma resultat
2. PAUSTRÄNING - enklare blir det inte för din personal.
3. Föreläsningar
4. Andningsövningar
5. Stresshantering
5. Uppföljning på hela processen
6. BILLIGT - Hälsa ska inte vara dyrt.

Gå in på feelbetter.se för mer information.

Besnik Berisha
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2016-08-05, kl 10:00

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej Besse,

Finns inga snabba metoder, jag skulle säga att du får satsa på att skapa dig ett namn(brand), du använder redan istagram ser jag, du ska nog satsa mycket på det visuella då det handlar om just aktivitet, rörelse, kroppens välmående, så en youtube kanal. Sen utöver det är väl kalla samtal för fullt, 99 av 100 kanske säger nej men den där 1 av 100 som säger ja är vart man börjar.

Gå på företagsträffar där du får träffa just din typ av målgrupp, entreprenörer, VD, ägare som förmodligen inte vet att du existerar, där kan du pitcha din affärsidé. Om inte just de köper den så skapar du nätverk som kanske tänker på dig när de hör någon annan prata om just de problemen ni kan lösa och nämner er till de osv.

Skapa resultat.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2016-08-06, kl 20:48

Besse

Besse

Inlägg: 8

Tjena

Tack så mycket för alla råd. Ja jag vet , jag har börjat att gå på olika företagsträffar och gjort lite marknadsföring.
Det har gått mycket bättre än förväntat men tänkte ifall jag hade glömt bort några andra knep därför räcker jag ut en hand till kanske personer med kunskap inom marknadsföring .

Tusen tack för ditt svar.

Besnik Berisha
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2016-10-31, kl 11:10

Holger

Holger

Inlägg: 12

Läs boken "Så marknadsför du dig och ditt företag alldeles gratis". Där finns många tips. Du kan välja det som passar dig bäst. Boken finns att låna gratis på de flesta bibliotek. Eller så kan du kolla här http://www.tipsom.se/boken-sa-marknadsfor-dig-sjalv-ditt-foretag-alldeles-gratis/ Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2017-03-09, kl 18:40

DavidJönsson

DavidJönsson

Inlägg: 8

När du ska marknadsföra dig så gäller det att ha flera olika källor som driver in kunder, inte bara en. Du har redan fått tips om youtube, och det är jätte bra på många sätt. Där kan du använda dig av content marketing, alltså att du ger material gratis vilket då får flera konsekvenser:
1. Om tittaren tyckte att materialet var bra, så kommer den säkert att prata med någon den känner. Och då får du fler tittare.
2. När du får fler tittare, så ökar det chansen att du just hittar din ideal kund. Alltså den 1/100 som faktiskt köper dina tjänster. Det är ju dem vi är ute efter.

Men utöver det så finns det massa positiva psykologiska faktorer i det också.
1. Du kommer sätta dig in i en auktoritär position. Du kommer visa att du kan ditt ämne, och folk kommer då lyssna på dig. Ökar då chansen att de vill köpa dina tjänster.
2. När du ger ditt material gratis så kommer tittaren då att känna en skuld till dig. Och den kommer både öka chansen att tittaren delar klippet med en kompis, och att skulden ökar chansen att tittaren blir en kund hos dig.

För att utnyttja detta ännu mer är det även viktigt att länka din hemsida (och om du inte har en, så skaffa!). Det kommer göra att din hemsida kommer då få fler visningar, och ger då en högre seo (högre ranking på google, bing etc). Vilket då kommer göra att du kommer få mer trafik. Och grejen med att just få trafik från sökmotorer är inte bara att det är "vanlig trafik", utan att det är riktad trafik.

Kan förklara vad det betyder, men du fattar nog.

Sedan finns det även en liknande modell inom content marketing som speciellt jobbar med att kunden ska känna skuld, och då köpa dina tjänster. Och det är att hitta ett bolag, sedan analyserar du det och ger personliga tips på vad dem kan göra bättre inom ditt område. T.ex be om att komma över en halvtimme och kanske ha en gratis föreläsning. Konsekvenser blir då:

1. Om personerna tyckte du var duktig, kommer de garanterat sprida dig vidare.
2. Du kommer få visa upp vad du kan erbjuda. Visa att det FAKTISKT funkar.
3. De kommer känna skuld till dig. Blir då något i stilen med: "Åh, den här killen var så sjukt duktig. Och han gav en så fantastisk föreläsning, helt gratis! Beställer hans tjänster på direkten - såklart på livstid!".

Men men, nu måste tyvärr denna lilla tex avslutas då städningen inför dejten inte görs av sig själv Har du några övriga frågor så hör av dig till mig, eller besök min hemsida zero-to-rich.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2017-11-17, kl 16:42

Gruster

Gruster

Inlägg: 1

Utmärkt metoder har redan utformats före oss, vi behöver bara välja de som passar dig och anpassa dem!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2022-05-19, kl 13:58

OlofBrolien

OlofBrolien

Inlägg: 4

Spännande!

Vi hjälper företag att växa genom att ta fram segmenterade adresslistor för rätt målgrupp. Därigenom kan företag snabbt öka sin försäljning.
Läs mer på vår hemsida: https://leadit-online.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat