Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Göra egna kläder/tryck?

Inlägg 1 av 4

2016-07-13, kl 14:28

ceciliau94

ceciliau94

Inlägg: 3

Göra egna kläder/tryck?

Hejsan,

Jag och en vän till mig vill göra egna kläder, alternativt köpa kläder men göra ett eget tryck. Vi har ingen som helst erfarenhet av hur man gör, kommer i kontakt med fabriker osv. Har ni några tips och råd på hur man börjar? Vi tänkte inte göra så många olika plagg utan mer göra många olika färger av samma plagg. Mest sweatshirts, hoodtröjor och t-shirtar, kepsar och kanske leggings. Någon som skulle kunna vara till hjälp? Uppskattas otroligt mycket.

Mvh,
Cecilia

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2016-07-20, kl 09:06

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Hej
Kolla in www.klader.midlandtac.co.uk för hur man skall tänka.
Sedan maila en förfrågan till mig: [email protected]

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2016-08-19, kl 12:16

MatildaJ

MatildaJ

Inlägg: 1

Titta även in på http://www.patternstyler.com eller sök på "Patternstyler" på YouTube eller Facebook, så kan du ta del av vår designmjukvara, vilken automatiskt genererar kompletta produktionsunderlag med mått, tillskärningsmönster mm.
här

Man behöver inte räcka till. Det räcker med att finnas till. Allt utöver det är bonus.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2016-08-20, kl 12:34

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Angående mjukvara, föregående inlägg: Känner inte till just denna mjukvara. Men viktigt med underlagen är att de är i ett format som inte fabriken använder sig av. I Kina och Indien (sistnämnda en plats där vi haft egen klädfabrik under 5 års tid) så vill man oftast ha designen i slutstorlekar, inte tillskärningsmått. De fabriker som använder sig av digitala mönster, och det är inte alla, använder oftast CAD-formatet och inte specialformat som flera sorters mjukvara har.

Provexemplar, färdigsydda, är i Indien överlägset populärast att arbeta med.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat