Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import från Brasilien

Inlägg 1 av 5

2016-06-17, kl 15:00

Lalina

Lalina

Inlägg: 3

Import från Brasilien

Hej!
Jag håller på att starta en webb butik som ska sälja lyxiga brasilianska bikinis, baddräkter samt accesoarer. Jag vill importera från Brasilien och letar efter tips, samarbete, kontakter, fabriker osv ! Tacksam för all hjälp jag kan få :)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2016-06-20, kl 12:30

caolichao

caolichao

Inlägg: 38

We are a special manufacturer in China for swimwear, We are in the position to supply you at competitive price and high quality.
Best regards
Jake
skype id:caolichao
e-mail:[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2016-06-20, kl 13:22

Lalina

Lalina

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av: caolichao

We are a special manufacturer in China for swimwear, We are in the position to supply you at competitive price and high quality.
Best regards
Jake
skype id:caolichao
e-mail:[email protected]



Dear Jake

Thank you for your offer but I am interested in importing Brazilian swimwear and accessories.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2016-06-20, kl 15:06

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej Lalina,

Jag tror du träffat en rätt bra nisch där, kan tänka mig att det skulle vara rätt populärt.

Har du kontaktat handelskammaren tex, de kan hjälpa med allt gällande regelverk, dokument och dylikt. Annars tror jag alltid det är en bra idé att besöka landet i frågan personligen och komma i kontakt fabrikerna/leverantörerna och se, känna osv. på själva produkten/produkterna du vill ha. Personligen om det är möjligt tycker jag alltid kontakt på personlig nivå alltid är bäst, på så vis knyter du nya kontakter och band med leverantörer. Bild och verklighet kan vara väldigt olika så att säga.

Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen,

Lycka till nu

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2016-06-20, kl 16:35

Lalina

Lalina

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av: stoffe03

Hej Lalina,

Jag tror du träffat en rätt bra nisch där, kan tänka mig att det skulle vara rätt populärt.

Har du kontaktat handelskammaren tex, de kan hjälpa med allt gällande regelverk, dokument och dylikt. Annars tror jag alltid det är en bra idé att besöka landet i frågan personligen och komma i kontakt fabrikerna/leverantörerna och se, känna osv. på själva produkten/produkterna du vill ha. Personligen om det är möjligt tycker jag alltid kontakt på personlig nivå alltid är bäst, på så vis knyter du nya kontakter och band med leverantörer. Bild och verklighet kan vara väldigt olika så att säga.

Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen,

Lycka till nu



Hej!
Tack! Va kul att du gillar min idé!
Ja det är ungefär så mina tankar går. Jag vill personligen besöka tillverkare på plats för att se på tyger etc. Dock känner jag inte så många fabrikörer och det var lite syftet med detta inlägg för att höra efter om någon vet var exempelvis Lenny Niemeyers kollektioner (eller dyl) tillverkas. Eller rent ut av är leverantör? Tack för tipset med handelskammaren. Jag har kontaktat câmera de comércio sueco-brasileiro.
Tack för råden!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat