Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Netflix motsvarande i utlandet

Inlägg 1 av 5

2016-05-17, kl 10:22

Beav

Beav

Inlägg: 4

Netflix motsvarande i utlandet

Hej
Jag har en ide som jag skulle vilja höra med er om vart jag kan vända mig.
Fördelen med Netflix är att den finns i vissa länder. Men landet jag kommer ifrån har de inget liknande. Tanken är att det ska vara Netflix men med de senaste av hemlandets filmer.

Vet ni vart vilka steg jag ska börja ta eller vart jag kan börja?

Återkom gärna om ni kan hjälpa mig.

BeAv

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2016-05-17, kl 14:10

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Problemet är inte tekniken, utan juridiken. Du måste skriva avtal med filmbolagen gällande filmerna du tänker visa. Mitt råd är att söka upp en person som tidigare har erfarenhet gällande filmrättigheter, sök förslagsvis på LinkedIn. Tekniken kan du därefter hyra eller bygga själv.

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2016-05-18, kl 10:17

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej,

Du har tagit på dig ett stort och tufft projekt men det ska inte skrämma bort dig. Du skulle alltid kunna försöka få någon typ av kontakt med personer som Arash Pendari, han har en väldigt intressant berättelse över hur han tog sig dit han är idag och han arbetar med flera stora bolag som just netflix och dylikt, han kan nog hjälpa dig lite på traven.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2016-05-24, kl 13:24

NiklasRappe

NiklasRappe

Inlägg: 2

Alltså det finns ju massa alternativ, men mycket kräver att du är inne på vpn från det landet du vill se film och serier ifrån. Itunes funkar ju i alla länder också och där finner du det mesta :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2016-05-26, kl 08:08

Beav

Beav

Inlägg: 4

Tack för ditt svar, vet du hur jag kan söka mig fram rätt person på Linkedin?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat