Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Behöver Sponsorer/kapital/partners

Inlägg 1 av 8

2016-03-08, kl 23:32

christoffer1972

christoffer1972

Inlägg: 7

Behöver Sponsorer/kapital/partners

Hej, mitt namn är Christoffer Tängermark och jag vill ha pengar.
Jag vill starta min egna firma,
för att på så sätt få det att gå runt.

Jag har 2 websidor som jag tänkte skapa försäljning in/på.

För att sedan kunna utvecklas till en helt egen shop.

Jag behöver pengar, för att köpa inventarier och ett lager.
Är det möjligt för mig av er som läser denna sida? se gärna exepel:www.danceplanet.se / www.mastersoul.info

Det här är min adress:

Christoffer Tängermark
Mangårdsvägen 24
141 51 Huddinge
Sverige
08-7770762 eller mobil 0769293529
[email protected]

Mvh

Christoffer

Christoffer T / Danceplanet.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2016-03-09, kl 10:58

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Hej Christoffer,

Vad är det för typ av hemsida, blir inte klok på den, från kampsport till teknikprylar till investering och musik? Tror ingen seriös investerar kommer ta dig på allvar med den länken eller din förklaring till varför man ska investera i dig.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2016-03-09, kl 13:55

christoffer1972

christoffer1972

Inlägg: 7

Hur ska man bättre förklara sig, när man vill starta en dansklubb, träningscentra och ha saker på försäljning och behöver kapital till det?

Mvh

Christofferf

Christoffer T / Danceplanet.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2016-03-09, kl 14:45

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Du måste ha en affärsplan, företagsmodell, budget osv. vill du inte dela med dig av det öppet får du leta upp investerare och ta det för de privat. Visa också att du är en person värd att investera i, för de investerar lika mycket i personen bakom idén som i idén om inte tom mer i själva personen för idén kan vem som helst få men det är utförandet som värderas. De vill inte bygga upp företaget själva därför är du kanske den viktigaste biten i puzzlet. Så du måste kunna sälja dig själv minst lika bra som du säljer idén.

Lycka till nu

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2016-03-09, kl 15:38

christoffer1972

christoffer1972

Inlägg: 7

Nu har jag gjort om den, kan du kolla om den är bättre?

Mvh

Christoffer

Christoffer T / Danceplanet.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2016-03-09, kl 17:27

christoffer1972

christoffer1972

Inlägg: 7

Nu har jag ändrat och lagt till info, hoppas det räcker.

Christoffer T / Danceplanet.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2016-03-10, kl 11:40

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Vet inte vart du lagt ut informationen du ändrat men jag tror inte riktigt du förstått.
Först ska du förstå att ofta vill investerare ha en typ av avkastning och en exit där de köps ut och får tillbaka sin investering med vinst.

De vill veta mer eller mindre exakt vad pengarna de investerar går till där av budgeten, personalkostnader, materiella och immateriella kostnader. Vem sitter i styrelsen, vad har alla för kompetens, vem kommer göra vad? en tidslinje/plan/mål, hur ska ni gå till väga, företagsmodell.

Du skriver att ni ska sälja produkter till företag och privatpersoner, det är för vagt och det ser inte så bra ut. b2b eller b2c är väldigt brett, ska du ha hela världen som kund? du måste ha en mer exakt målgrupp, nischa den mer som tex män 30+ som gillar hårdrock och bor i stockholm. Desto mer noggrannare desto bättre och det kommer även underlätta marknadsföringen för dig i framtiden om du vet exakt vem du riktar dig mot annars kommer mycket av budgeten gå till spillo då det kommer nå fel målgrupp som kanske inte är det allra minsta intresserade.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2016-04-02, kl 19:35

christoffer1972

christoffer1972

Inlägg: 7

Nu är den bättre. Kan du kolla och debömma min sida?

Christoffer T / Danceplanet.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat