Inlägg 1 av
5
2015-05-17, kl 18:08
Marcus
Schröder
vem betalar frakten till kunden ?
Hejsan! undrar en sak angående ifall man som jag ska sälja till butiker inom livsmedelsaffärer, när man ex skickar en pall med varor till butiken som har beställt varorna, vem skall stå för frakten? Är det jag som återförsäljare som betalar frakten och bygger in priset i varorna eller är det varorna plus frakten?
Ex en pall med läsk till Ica lagret.
mvh marcus
Svara
Svara med citat
Inlägg 2 av
5
2015-05-22, kl 01:59
larsarenander
Det är ofta svårt att beräkna frakter i priset då det kan slå mycket olika på tillex. mängd därför är det bra med det separat och att kunden betalar på det sätt han vill ha godset.
Lars Arenander
Start av företag och ekonomistyrning samt utgivning av min bok KVINNA I STRID
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 3 av
5
2015-06-01, kl 12:26
Vilsen
Ni kommer givetvis överens först vem som betalar vad, däremot är det oftast kunden som betalar frakten.
www.trcore.com - Importera från Kina+ 3D-skrivare leverantör
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
5
2015-06-01, kl 16:46
larsarenander
Det finns en hel radda med hur saker ska betalas med förkortningar allt från leverantörens kaj/lager till företagarens magasin eller även direkt till kund.
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 5 av
5
2015-06-07, kl 07:56
PeterK
Plus förtullning, om aktuellt, osv.
Poängen är: I slutändan skall kunden betala. Men betalar han frakten separat eller inkluderat i priset? Det är frågan. Bästa brukar vara:
-Över viss mängd - fri frakt. Under den mängden så tillkommer frakten.
Ju mindre huvudvärk för kunden desto lättare att sälja.
Peter K
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat