Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Delägare till byggnadsplåtslageri sökes

Inlägg 1 av 1

2014-11-17, kl 08:13

brainstorm

brainstorm

Inlägg: 13

Delägare till byggnadsplåtslageri sökes

Jag driver idag ett plåtslageri där jag omsatte 1,8 miljoner kronor första året. Har snart haft det i två år med ca 3 anställda (inklusive mig själv). För närvarande är det bara jag som jobbar då jag planerar att rycka lite i några duktiga killar från andra företag till våren. Det jag dock har märkt är att det är riktigt tufft att hinna med och arbeta (ute på fältet) och kunna sköta pappersbiten (räkna på jobb, beställa material, fakturera osv) som ensam delägare.

Mina visioner är att först och främst satsa på ett seriöst och välfungerande plåtslageri med gott rykte och med ordning och reda på allt från kontorsdelen till verkstan för att sedan bygga upp ett komplett byggföretag som även har snickare anställda. Jag har idag en riktigt fin och stor lokal på ca 300kvm med travers, svetsutsug, pallställ, moderna maskiner osv. Jobb finns det gott om men som det ser ut fortfarande så kan jag inte tacka ja till alla jobb som kommer in. Det tycker jag är synd att göra då man kanske tappar framtida kunder.

Jag vill också slå mig in hos de större byggföretagen och räkna på större jobb men då vill det till att man har några anställda först.

Du ska va arbetsvillig, vara duktig inom plåtslageri (ser helst att du jobbat i minst 10 år inom plåtslageri), våga ta risker och kanske inte ta ut lön varje månad eller ta ut mindre lön ibland om det skulle bli mindre jobb ett tag t ex. Har du även ett brett kundkontaktnät som kan medföra mer jobb är det ett stort plus.

Jag har företaget i Vadstena men jobbar i hela Östergötland.

Svara Svara med citat