Inlägg 1 av 10
2013-11-26, kl 21:55
Kostnad för hemsida och domännamn innan start?
Tack på förhand!
Svara Svara med citat
Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.
Bli medlemSvara Svara med citat
Ursprungligen postat av: Greta
Som rubriken lyder så har jag betalat för hemsida och domännamn innan jag startade min enskilda firma och undrar om jag måste bokföra dessa kostnader?
Tack på förhand!
Ursprungligen postat av: gorano
Som rubriken lyder så har jag betalat för hemsida och domännamn innan jag startade min enskilda firma och undrar om jag måste bokföra dessa kostnader?
Tack på förhand!
Thomas.B.
redovisningskonsult-balans.se
Ursprungligen postat av: Balansekonomi
Ursprungligen postat av: gorano
Tack på förhand!
Thomas.B.
Thomas.B.
Glömde bara klargöra skillnaden mellan olika bolagsformer. Det är bara enskild firma som får ta upp kostnader som hör ihop med företaget innan uppstart av företaget/registrering hos SKV. Företagsformer som HB, AB, Ekonomisk förening får inte göra detta.
Thomas.B.
Här kommer en länk med mycket matnyttigt där det finns en redogörelse om denna fråga, se fråga 2.
http://www.karlskrona.se/Global/Karlskrona%20kommun/Dokument/Arbete%20och%20foretag%20dok/Starta%20Eget/Infoskatt.pdf
Med vänlig hälsning Thomas Bofeldt
MrEurodisco